پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: بسیاری از دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان مرهون زحمات دکتر ملک افضلی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: بسیاری از دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان مرهون زحمات دکتر ملک افضلی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت:بخش بزرگی از دستاوردهای امروز کشور ما در منطقه مدیترانه شرقی و آسیای جنوب غربی در حوزه بهداشت و درمان، مرهون تلاش های دکتر ملک افضلی است. شجاعت حرفه ای ایشان تا کنون، دستاوردهای ارزنده ای را برای سلامت جمهوری اسلامی به بار آورده که در خور تحسین و توجه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی که در بزرگداشت دکتر حسین ملک افضلی با نیم قرن تلاش خالصانه و صادقانه سخن می گفت، ابراز داشت: در شرایطی که بیش از هر زمان، جامعه ایرانی نیازمند افزایش ارتقای سطح سواد سلامت خود است، وجود مطبوعات و کارهای بزرگ فرهنگی در خور تحسین و احترام است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری اعتنا به فرآیندهای پیشگیری در حوزه سلامت کشور حائز اهمیت است، اظهارداشت: تغییرات شگفت آور حوزه سلامت در جامعه ایرانی به گونه ای در حال شتاب است که اگر امروز تصحیح افکار عمومی جامعه را با روش های نوین پییشگیری و تغییرات الگوی زندگی به عنوان راهبرد اساسی در دستور کار خود قرار ندهیم، در آینده نه چندان دور چالش های متکثر فراسوی عرصه سلامت با دینامیسم حیرت آور، می تواند موجب ابتر ماندن تمام تلاش ها در حوزه سلامت شود.

زالی با تاکید براینکه امروز بیش از هر زمان دیگر لازم است که در حوزه ارتقای سطح سواد سلامت مردم به مراجع اصلی، مبتنی بر شواهد، متقن و بهره جستن از شواهد علمی و دوری از هیجانات رسانه ای بهره ببریم، گفت: در این صورت می توان با آموزش درست و صحیح به مردم، پاسخگو باشیم. وجود مراجع و ماخذهایی که اصالت علمی آنها اثبات شده و شالوده های علمی بر آن مترتب باشد، کاری بزرگ است.

وی ادامه داد: رجوع به اصل خود مراقبتی و ترویج آن در شئون زندگی آحاد شهروند ایرانی، بزرگترین راهبردی است که می تواند ما را به رهیافت های حوزه سلامت و ارتقای عمومی جامعه رهنمون شود.

دکتر زالی با اشاره به تکریم و تفخیم یک سرباز خدوم و سنگربان ارزشمند حوزه سلامت، تصریح کرد: دکتر ملک افضلی، نامی است ارزنده که بر تارک آسمان فروزان سلامت جامعه ایرانی می درخشد. ویژگی اول ایشان، برتری دانش، دانشجویی و اتکای ایشان به مبانی علمی است. ممتاز و مبرز بودن ایشان در حوزه علمی و اشراف کامل بر آن از ویژگی های بارز ایشان محسوب می شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به ویژگی همگامی دکتر ملک افضلی، افزود: هر کسی که ذی مدخل در عرصه سلامت است، باید دارای چنین خصلت ویژه ای باشد و بتواند با دینامیسم علمی و حرفه ای کار را به سرانجام برساند. در ادوار مختلف با تغییرات نظام سلامت، تاکتیک های مناسب علمی، حرفه ای و عملیاتی، از ذهن پر توان دکتر ملک افضلی از قالب های مختلف تراوش کرد که امروز ما حصل آن را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت حرفه ای، سومین ویژگی دکتر ملک افضلی است که در زمان شکل گیری پایه های آغازین انقلاب که کشور از نظر اجرایی در یک سکون بسیار جدی به سر می برد، با کار پر تنش علمی و عملی در حوزه سلامت کشور، شکل گیری و مهندسی حوزه سلامت کشور را که امروز شاهد آن هستیم، بر عهده گرفت.

زالی ابراز داشت: بخش بزرگی از دستاوردهای امروز کشور ما در منطقه مدیترانه شرقی و آسیای جنوب غربی در حوزه بهداشت و درمان، مرهون تلاش های دکتر ملک افضلی است. شجاعت حرفه ای ایشان تا کنون، دستاوردهای ارزنده ای را برای سلامت جمهوری اسلامی به بار آورده که در خور تحسین و توجه است.

وی اضافه کرد: مردم دوستی، میهن دوستی، توجه به ظرفیت های سرشار داخل کشور، استفاده از ظرفیت های متفاوت، سخت کوشی و فرماندهی میدانی در حوزه بهداشت و سلامت، از ویژگی هایی است که امروز دکتر ملک افضلی را به یک چهره بسیار ارزنده و بی بدیل در عرصه سلامت تبدیل کرده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: صیانت از چنین دستاوردهای بسیارارزنده، بسیار سخت تر از انشای چنین دستاوردهایی است و امید است تمام افرادی که در مسیر دکتر ملک افضلی گام می نهند، کماکان مسئولیت پذیری، تعهد اجتماعی و سیاسی عمیق ایشان را سرلوحه خود قراردهند.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.