پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نقش انکارناپذیر ​نظام پزشکی در تئوریزه کردن نظام سلامت

نقش انکارناپذیر ​نظام پزشکی در تئوریزه کردن نظام سلامت
سازمان نظام پزشکی به عنوان یک تشکل مردم نهاد باید همگام با وزارت بهداشت و درمان درتئوریزه کردن ساز وکارهای نظام سلامت و بررسی نقاط ضعف وقوت طرح تحول سلامت نقش آفرینی واقعی داشته باشد.
 

فرجود شکوهی عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی  با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی  مطالبات به حق جامعه پزشکی را نمایندگی می کند ؛ گفت :  نادیده گرفتن این امر به مفهوم نادیده گرفتن یک طرف مهم طرح تحول نظام  سلامت یعنی پزشکان و دیگر اقشار جامعه پزشکی دراین طرح است.

 

وی افزود : سازمان نظام پزشکی به عنوان یک تشکل مردم نهاد باید همگام با وزارت بهداشت و درمان درتئوریزه کردن ساز وکارهای نظام سلامت و بررسی نقاط ضعف وقوت طرح تحول سلامت نقش آفرینی واقعی داشته باشد.

عضو شورایعالی نظام پزشکی تصریح کرد : نظام پزشکی به معنای واقعی یک سازمان مردم نهاد است که هویت واقعی خویش را ازیکایک اقشارجامعه پزشکی می گیرد.

شکوهی ادامه داد  ساز و کارانتخابات سازمان نظام پزشکی باید به شکلی باشد  که افرادبیشتری درانتخابات آن شرکت  کرده تا این هویت قوی تر شود  وازطرفی  این سازمان بتواند جمع کثیری ازاعضای خودرا نمایندگی کند.

   به گفته وی سازمان نظام پزشکی از یک سو  قدرتش را ازجامعه پزشکی می گیردوازجهت دیگرجامعه پزشکی باداشتن نمایندگانی قوی بهتر و بیشترمیتواند مطالبات و خواسته های خود را دنبال کند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که هیچ یک ازاعضای سازمان نظام پزشکی نباید صندوق آرا رانادیده بگیرند ؛ اظهار کرد : پزشکان باتوجه به تجربیات حاصل ازانتخابات کشوری بایدخواسته های خودراباانتخاب بهترین ها ازطریق صندوق رای دنبال کنند و براین اساس سازمان نظام پزشکی هم باید باقوت وقدرت درقلب حوزه درمان حضورفعال و پر رنگ داشته باشد تاپزشکان ودیگراقشارعضواین سازمان باطیب خاطر انجام وظیفه نمایند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.