شنبه، 1 اردیبهشت 1403

گلایه رئیس انجمن علمی مامایی ایران از عدم پرداخت تعرفه زایمانی ویژه ماماها

گلایه رئیس انجمن علمی مامایی ایران از عدم پرداخت تعرفه زایمانی ویژه ماماها
رئیس انجمن علمی مامایی ایران با گلایه از عدم پرداخت تعرفه زایمانی ویژه ماماها با توجه به حجم کاری آن ها در زایشگاه ها، گفت: متاسفانه بسیاری از همکاران ماما در اقصی نقاط کشور از جمله استان کردستان، مازنداران، خراسان جنوبی به این پرداخت ها بسیار معترض هستند.

 ناهید خداکرمی  در گفت‌گو با روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با طرح این پرسش که چرا با صدور هر بخشنامه ای، آن بخشی که در ارتباط با پزشکان است به سرعت ابلاغ و قابلیت اجرایی پیدا می کند اما در رشته مامایی نوعی تعلل در اجرا و ابلاغ دیده می شود، اظهار داشت: ماماها همراه با کار در زایشگاه ها و انجام وظایف حرفه ای خود، تبلیغ و تشویق مادران برای باروری مجدد را به دنبال سیاست های جمعیتی و افزایش باروری به عهده دارند.

 وی ادامه داد: متاسفانه با چنین حجم کاری همکاران ماما، شاهدیم آن گونه که باید و شاید و در ابتدای طرح قرار بود، از ماماها حمایت و حق و حقوق مالیشان پرداخت نشد و همچنان در ابلاغ آیین نامه باز توزیع تعلل می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برای پیشگیری از تبعاتی که می تواند اهداف طرح تحول سلامت را تحت الشعاع قرار دهد، از معاونت درمان با مدیریت مدبرانه شان که تاکنون سبب پیشبرد این طرح شده اند، خواهان پرداخت تعرفه زایمانی ماماها طبق Kی زایمانی(50K) واقع در جدول بازتوزیع هستیم.

خداکرمی در پایان خاطرنشان کرد: عدم بی توجهی به این مهم و تعلل بیش از این در پرداخت ها، امکان بروز مشکلاتی را در آینده اجرای طرح ایجاد خواهد کرد. 

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.