جمعه، 10 فروردین 1403

پیام رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس

رییس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد

پیام رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس

 

دفاع مقدس نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت‌آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‌های آن دوران در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم‌اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقا بود.

در ترسیم این فصل درخشان، جلوه‌های ایثارگری و فداکاری سپید پوشان جامعه پزشکی برگ زرینی از تاریخ این دوران را نمودار می‌سازد.

آنجا که با همه‌ی توش و توان در بیمارستان‌های صحرایی با چشمانی اشکبار از تجاوز ظالم و غبارآلود از خاک صحنه‌های نبرد واسطه‌ی فیض‌الهی بودند و با دستان پر توان خود حیات بخش جان نیرومند رزمندگان این آب و خاک.

مردم فداکار و سختکوش ایران هرگز نقش درخشان و بی‌بدیل پزشکان و پرستاران، بهیاران و مددکاران دوران دفاع مقدس را از یاد نخواهند برد. حافظه‌ی مردم این دیار به خصوص جانبازان و دلاور مردان عرصه‌های خون و آتش پر است از خاطرات دلیری‌ها و جوانمردی‌های این قشر سپیدپوش. حضور تمام وقت در اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها در خط مقدم یا پشت جبهه، بمباران بیمارستان فاطمه‌الزهرا و شهادت سحرگاهان جمعی از بهترین‌های این جامعه‌ی خدوم، همچون شهید رهنمون در نماز صبح گواه صادقی است بر عزم راسخ یک ملت که دوشادوش هم آنگاه که پای ایران در میان است و پرچم اسلام باید برافراشته شود از هیچ چیز دریغ نکرده و نخواهند کرد.

اگر خون دل بود ما خورده‌ایم                             اگر داغ دل بود ما دیده‌ایم

اگر دل دلیل است آورده‌ایم                               اگر داغ شرط است ما برده‌ایم

اگر دشنه‌ی دشمنان گردنیم                               اگر حنجر دوستان، گرده‌ایم

گواهی بخواهید اینگ گواه                                همین زخم‌هایی که نشمرده‌ایم

دلی سربلند و سری سربه‌زیر                              از این است عمری به سر برده‌ایم

به خود می‌بالیم و بر همکاران صدیق و پر تلاشمان در دوران دفاع مقدس درود می‌فرستم و نام و یاد شهدای والامقام جامعه‌ی پزشکی را گرامی می‌داریم.

امروز با همه‌ی نامرادی‌های و تحریم‌های ظالمانه جامعه پزشکی استوارانه به مسیر خود در رفع آلام هم‌وطنان عزیز و مردم سایر کشورهای همسایه ادامه داده و قطعاً در این راه حفظ کرامت و شئونات این جامعه گراسنگ نقش بی‌بدیل دارد.

امیدوارم همچون همیشه جامعه پزشکی خدمتگزار راستین ملت شریف ایران باشد و از پیشگاه پروردگار متعال برای آحاد مردم این سرزمین بهروزی آرزومندم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.