جمعه، 10 فروردین 1403

حمله به جامعه پزشکی یک ژست پوپولیستی است

حمله به جامعه پزشکی یک ژست پوپولیستی است
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که برخی گروهها به جایگاه رفیع پزشکان حسادت می کنند گفت : برخی با حمله به جامعه پزشکی یک ژست پوپولیستی به خود گرفتند تا سایر گروهها نیز به مخالفت با پزشکان بپردازند اما جامعه پزشکی با خلوص نیت به مردم خدمت می کند.

دکتر عباس آقازاده مسرور رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار این سازمان با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی علیه جامعه پزشکی بیان داشت :سازمان نظام پزشکی رسما از موسسه سازنده این کلیپ شکایت کرده و بر عهده قوه قضائیه است که به این شکایت رسیدگی و با خاطیان برخورد کند.

وی با اشاره به این که هر قدر در مورد این توهین های بی اساس به طور خاص حرف بزنیم ، بزرگ به نظر می رسند ؛ افزود: بهتر است توهین کنندگان در حال و هوای خود باشند و  این که طی چند سال اخیر در گروههای مجازی واکنش هایی علیه پزشکان مشاهده می شود ناشی از تناقضاتی است که در رفتارهای مسوولان وزارت بهداشت دیده می شود و رسما از تریبون دولتی پزشکان مورد خطاب قرار گرفته و گاهی به آن ها حمله و گاهی دفاع می شود.

 

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی خدمتگزار مردم بوده و در عرصه سلامت دیدگاه جامع دارد ، ادامه داد :  وقتی با برنامه های هدفمند و تخریب گرانه مانند نبض و سریال های طنز جامعه پزشکی را هدف می گیرند نباید در مقابل دفاع های ناشیانه صورت گیرد زیرا اثرات آن به مراتب از حمله بدتر است.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این که طی دو سه سال اخیر شاهد انواع دفاع ناشیانه و بی مایه در برابر هجمه ها علیه جامعه پزشکی بوده ایم ، تصریح کرد: جامعه پزشکی یکی از گروههای مرجع اجتماع محسوب می شود که برخی سعی دارند این جایگاه را در انظار عمومی خدشه دار کنند زیرا به پزشکان حسادت می کنند و برخی هم بر این باروند که اقتصاد درمان ثبات نسبی دارد و با توجه به تورم موجود صرفا کار آن ها از نظر مسائل مالی دچار رکود شده و لطمه خورده اند لذا یک رقابت در ذهن آنها شکل گرفته که نتیجه آن حمله به جامعه پزشکی است.

آقازاده اضافه کرد : برخی دولتمردان نیز بر این باورند که با تخریب جامعه پزشکی می توان راه طرح تحول را باز و مشکلات را مرتفع کرد ، غافل از اینکه این حمله ها زمینه را برای توهین سایر گروهها به جامعه پزشکی باز می کند و یک ژست پوپولیستی است.

** باور نداشتن پزشکی نوین عامل برخی هجمه ها

وی با اشاره به اختلاف تاریخی برخی اقشار در مسیر توسعه و تحول آینده کشور ، گفت : این اختلافات تابع رشد فرهنگی مردم است یعنی افراد باید به حدی از رشد عقلی و فرهنگی برسند که به هر آدم رمال و متقلبی برای درمان بیماری های خود اعتماد نکنند و کسانی که تحت عناوین مختلفی مانند طب سنتی در مردم ایجاد ترس می کنند در برابر علم و پزشکی نوین ایستاده اند.

وی با تاکید بر این که به طب سنتی افتخار می کنیم ، افزود: پیشرفتهای زیادی درعرصه پزشکی حاصل شده و قرار نیست بیماری ها را از دیدگاه طب سنتی و با تجویزهای افراد غیر متخصص در این حوزه درمان کنیم .

آقازاده با اشاره به این که برخی از گروههایی که سعی در خدشه دار کردن اعتماد مردم نسبت به پزشکان دارند از اساس پزشکی نوین را قبول ندارند ؛ ادامه داد : ایستادگی در برابر علم نوین پزشکی خود یک هجمه محسوب می شود زیرا پیشرفتهای حاصل شده در عرصه پزشکی بر پایه آناتومی و فیزیولوژی استوار است و تجویز مغز شتر و امثال آن برای درمان بیماری ها اشاعه خرافه گرایی با سوء استفاده از طب سنتی و هجمه علیه جامعه پزشکی است.

 رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن بیان این مطلب که جامعه پزشکی به  دفعات و در شرایط مختلف بحرانی به مناطق محروم سفر کرده و از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات درمانی به مردم نیازمند دریغ نکرده اند ، خاطرنشان کرد : اغلب  این پزشکان از مومنین واقعی هستند که با خلوص نیت و برای خدمتگزاری به مردم با وجود هجمه ها به ارائه خدمات درمانی می پردازند و شایسته نیست که جایگاه رفیع آنان را با هتک حرمتها زیر سوال ببریم.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.