جمعه، 10 فروردین 1403

بخش خصوصی بیمار ندارد / توازن تعرفه ای رعایت نشده است

بخش خصوصی بیمار ندارد / توازن تعرفه ای رعایت نشده است
عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت : در حال حاضر شرایط به گونه ای است که میزان هجوم مردم به بیمارستانهای دولتی بسیار زیاد شده و بخش خصوصی خوابیده است.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی  در گفتگو با خبرنگار این سازمان با اشاره به اینکه تلاش دولت بر این است که بتواند خدمات سلامت را به تمام آحادجامعه ارائه داده و درکنار مردم باشد اظهار داشت : عدم توانایی مردم در مراجعه به بخش خصوصی به سازمان های بیمه گر بازمی گردد وسیاست دولت در سال جدید بر این بود که هیچ گونه افزایش تعرفه ای نداشته باشیم ،یعنی تعرفه ها مانند پارسال باشد اما به علت میزان تورم در جامعه دولت تغییرات حداقلی داد  که در این صورت باید بررسی کرد  این تغییرات موجب خواهد شد بخش خصوصی پیشرفت کند؟

وی با بیان اینگه اگر زیرساختها جهت تعرفه گذاری واقعی  اصلاح شود می توان بر بسیاری از مشکلات فائق شد اذعان داشت : با افزایش بار مراجعات به بخش های دولتی  پزشکان شاغل در بخش خصوصی پروانه مطب خود را باطل و در بخش دولتی کار می کنند چون بخش خصوصی بیماری ندارد.

وی با اشاره به تلاشهای دولت در جهت تعیین تعرفه ها بطور نسبی و متعارف خاطرنشان کرد : در این راستا یک استراتژی خاصی برای بخش خصوصی در نظر گرفته نشده  و توازن تعرفه ای رعایت نشده لذا افزایش تعرفه در بخش خصوصی و کاهش آن در بخش دولتی نوعی ناهماهنگی ایجاد می کند و تمام بیماران وارد بخش دولتی می شوند و آیا به این طریق خدمات رسانی به بیماران می تواند ایده آل باشد؟

 عضو شورای عالی نظام پزشکی با ا شاره به اینکه هدف تمام دست اندرکاران نظام سلامت در جهت کاهش پرداخت از جیب بیمار است افزود: هر بیماری که می خواد وارد بخش خصوصی شده و خدمات دریافت کند ،نیاز به پرداخت مالی دارد و اکثر مردم توان پرداخت هزینه های بخش خصوصی را ندارند که در این زمینه بیمه های مکمل و پایه باید وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از بیمه های مکمل با بیمارستانها قرار داد نمی بندند ادامه داد : بیمه های مکمل می گویند کای جراحی که  برابر با 38 است را باید کاهش دهید زیرا توان پرداخت ندارند .

عباسیان با اشاره به اینکه بیمه ها نمی توانند مبنای پرداخت خود را تعرفه های بخش خصوصی قرار دهند تصریح کرد : در حال حاضر بیمه ها  بیش از 800 تا 900 میلیارد تومان کمبود بودجه دارند و تنها راه برون رفت از این مشکل فعال کردن صنعت بیمه است .

انتهای خبر / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.