پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی استان تهران عنوان کرد/ کاهش شکایات تعرفه ای نسبت به سال گذشته/ ضرورت توجه به وحدت رویه در صدور احکام

رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی استان تهران با اشاره به اینکه وحدت رویه در دادسراها و دادگاه‌های بدوی کل کشور آن طور که باید مشاهده نمی‌شود گفت: نباید اختلاف فاحشی بین رای هایی که در مورد یک شکایت واحد صادر می‌شود، وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر ایرج خسرونیا با بیان اینکه حدود 210 دادسرا؛ دادگاه و هیئت بدوی در کل کشور وجود دارد اظهار داشت: شاهد وحدت رویه در صدور رای برای یک شکایت واحد نیستیم و برای هم شکل کردن و از بین بردن اختلافات فاحش بین صدور احکام در چهارمین همایش کشوری مسئولان انتظامی سازمان نظام پزشکی این مسئله را عنوان کرده و مدنظر قرار دادیم.

 وی همچنین به شکایات تعرفه إای پزشکان اشاره کرد و بیان داشت: درصددیم تا در طرح نوین سلامت با آموزش های لازم در شهرستانها از تخلفات تعرفه ای پیشگیری کنیم که خوشبختانه تعداد شکایات بسیار محدود و کمتر از قبل بوده است.

 خسرونیا آمار پایین شکایات تعرفه ای را نشان دهنده همکاری و هماهنگی جامعه پزشکی در اجرای تعرفه های جدید دانست و افزود: تعداد پرونده هایی که از دادسرا به هیئت بدوی فرستاده می شود نسبت به یکسال گذشته کاهش داشته که نشان از رعایت تعرفه های مصوب و نبود پدیده زیرمیزی دارد.

خسرونیا ادامه داد: با راه اندازی پرتال 1690 انتظار می رفت که تعداد شکایات تعرفه ای افزایش یابد، اما در عمل جامعه پزشکی نشان دادند با قبول تعرفه های جدید به ارائه خدمات درمانی بدون هیچ حاشیه ای به بیماران مشغول هستند.

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد از پرونده ها قبل از آنکه در مسیر صدور رای بیافتاد با میانجیگری حل و فصل می شود گفت: زمانی که به عنوان کارشناس در دادسرا فعالیت می کردم قبل از تشکیل پرونده سعی به حل و فصل شکایت می نمودم و با جلب رضایت بیمار پرونده مختومه اعلام می شد اما در حال حاضر با تشکیل پرونده در هیئت بدوی و همراه بودن جرم عمومی با آن حتی اگر بیمار هم رضایت دهد پرونده بسته نخواهد شد.

به گفته رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی استان تهران باید رابطه مالی بین بیمار و پزشک قطع شود و با برنامه ریزی های لازم ویزیت پزشک در مطب نیز توسط سازمان های بیمه گر پرداخت شود .

انتهای خبر /

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.