جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: ساخت بزرگترین بیمارستان تخصصی جامع هسته ای کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:  ساخت بزرگترین بیمارستان تخصصی جامع هسته ای کشور
صالحی با اشاره به اینکه بیش از دهها رادیو دارو در کشور تولید می شود که بالغ بر یک میلیون بیمار از آن استفاده می کنند؛ گفت : بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته ای کشور را تاسیس خواهیم کرد که مطالعات ابتدایی و مقدمات آن انجام شده است.

 

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شب گذشته در جشنواره تجلیل از چهره های ماندگار پزشکی که به مناسبت بزرگداشت روز پزشک در برج میلاد برگزار شد ؛ با اشاره به ساخت بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته ای کشور اظهارداشت:  این بیمارستان  به صورت مرحله ای ساخته می شود  و مرحله اول آن با همکاری وزارت بهداشت و درمان به بهره برداری خواهد رسید .

 

وی با اعلام اینکه ساخت بیمارستان هسته ای هزینه زیادی دارد، از فازبندی این بیمارستان خبر داد و افزود: اولین فاز با استفاده از تجهیزات «پروتون تراپی»، راه اندازی می شود که در غرب آسیا هیچ کشوری این تجهیزات را ندارد.

 

وی با اشاره به تولید بیش از دهها رادیو دارو در کشور ادامه داد : با وجود همه مشکلات ، موانع وتحریم ها به این جایگاه رسیدیم که در بین کشورهای اسلامی و در حال توسعه موفق به تولید این رادیو داروها شویم.

 

 

صالحی تصریح کرد : از افتخارات ماست که سوخت مورد نیاز برای تولید این رادیو داروها را فرزندان این ملت تولید می کنند.

 

 

*** پزشکان "حکیمان "جامعه هستند

وی با اشاره به دوران قبل از انقلاب که پزشکان هندی و بنگلادشی در شهر و روستاهای کشورمان بودند، تاکید کرد: در آن سال ها بیماران صعب العلاج برای درمان به خارج می رفتند؛ اما امروز، پزشکان ایرانی در جایگاهی قرار دارند که در بین ۵۷کشور جهان اسلام، معجزه آفریده اند.

 

صالحی پزشک را وسیله فیض بین خالق هستی و انسان عنوان کرد و اظهارداشت : پزشک یک دست در دست خدا دارد و دست دیگر او بر مریض است .

 

وی با عنوان این مطلب که ای کاش نام پزشکان همان حکیم می ماند، افزود: پزشکان همان حکمیان جامعه هستند، چون هم بر روح و هم بر بدن انسان تسلط دارند.

 

***اوج اقتدار ایران در مذاکرات هسته ای تجلی یافت

رئیس سازمان انرژی اتمی بابیان اینکه  شخصاً در سیر تحولات هسته ای از 12 سال پیش تا کنون بوده ام ؛ تصریح کرد: اوج عزت و اقتدار ما در این چند دهه ؛در مذاکرات هسته ای تجلی یافت .

 

وی موفقیت در مذاکرات هسته ای را به لطف الهی ، وحدت وانسجام ملی ، حمایت و مقاومت مردمی و شکوه تاریخی ملت  ایران دانست وگفت : اگر اینها نبود  ما در مذاکرات به جایی نمی رسیدیم .

وی خاطرنشان ساخت : درایت ، هوشیاری ، دوراندیشی ، حکمت وسیاست  هوشمندانه مسئولان کشور بویژه مقام معظم رهبری عامل توفیق ما در این مذاکرات بود و اگر هر کس نقش خود را به خوبی و زیبایی ایفا نمی کرد قطعاً به این افتخار نائل نمی شدیم .

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  ما در سکوی پرتاب قرار گرفته ایم تصریح کرد : وارد مرحله جدیدی  شده ایم و توانسته ایم به عنوان کشوری در حال توسعه  در عرصه بین المللی عرض اندام کنیم .

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه  جهان بعداز برجام تغییرات اساسی خواهد داشت افزود: با سرانجام رسیدن برجام و رفع تحریم ها تمامی شرایط تغییر کرده و آینده ای بسیار روشن در انتظار ملت است.

 

به گفته وی در سه سال گذشته جمعیت 77 میلیونی کشور با صادرات کمتر از یک میلیون بشکه نفت اداره شد و باید اطلاعات درست را به مردم منتقل کرد.

انتهای پیام / ر

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.