پنجشنبه، 30 فروردین 1403

خبرنگاران همراهان بی ادعای نظام سلامت کشور

خبرنگاران همراهان بی ادعای نظام سلامت کشور
عضو شورایعالی نظام پزشکی گفت :هر چند هنوز نظام سلامت نتوانسته است به اهداف غایی خود در ارائه خدمات مناسب به مردم برسد. اما خبرنگاران حوزه اجتماعی و سلامت ، همواره به عنوان همراهانی صادق ، سعی داشته اند تا حقایق نظام سلامت کشور را بدون هیچ گونه مصلحت اندیشی به تصویر بکشند تا شاید سیاستگذاران و تصمیم گیران سلامت با دیدی درست ، به سمت رفع چالش های موجود گام بردارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی داریوش طاهر خانی عضو شورایعالی این سازمان با بیان اینکه هنوز نظام سلامت نتوانسته است به اهداف غایی خود در ارائه خدمات مناسب به مردم  برسد ؛ اذعان داشت : خبرنگاران حوزه اجتماعی و سلامت ، همواره به عنوان همراهانی صادق ، سعی داشته اند تا حقایق نظام سلامت کشور را بدون هیچ گونه مصلحت اندیشی به تصویر بکشند تا شاید سیاستگذاران و تصمیم گیران سلامت با دیدی درست ، به سمت رفع چالش های موجود گام بردارند.

 

وی ضمن  تبریک روز خبرنگار افزود: باید دقت داشت ، در فضای حاکم بر نظام سلامت کشور که حکایت از یک سویی ارکان مختلف آن دارد  ، کار خبرنگاران این حوزه در بیان حقایق بسیار دشوار می گردد؛چرا که در چنین فضایی گاهی انتظار متولیان امر آن است که خبرنگاران رسالت اصلی خویش را به فراموشی سپرده و منحصرا به بیان توفیقاتی از نظام سلامت که گاها هرگز محقق نشده است ، بپردازند.

 

رئیس نظام پزشکی تاکستان ادامه داد: با  وجود همه مشکلات سال گذشته ، کارنامه خبرنگاران حوزه اجتماعی و سلامت موفق بوده است و همواره در جهت رسالت اصلی خویش حرکت کرده اند و در این راه ، ناملایمات بسیاری را نیز متحمل شده اند و با بیان واقعیت های جامعه در این حوزه و به تصویر کشیدن ناکارایی های طرح ها و برنامه ها و بررسی چرایی عدم اجرای برخی از قوانین حوزه سلامت ، به تعهدات خود در برابر جامعه به درستی عمل کرده اند.

 

طاهرخانی با اشاره به اینکه شنیده ها حکایت از آن دارد که در سال گذشته گاهی خبرنگاران بواسطه انتشار برخی از حقایق سلامت ، مورد عتاب برخی از متولیان نظام های بیمه و سلامت کشورقرار گرفتند خاطرنشان کرد: گاهی از حضورخبرنگاران در برخی از مجامع صنفی به شکلی غیر اصولی ممانعت گردید و حتی مسئولین برخی از خبرگزاری ها برای تنظیم بیشتر روابط شان با ارکان قدرت سلامت ، از انتشار آنچه که بر خبرنگارانشان گذشت خودداری کردند.

وی تصریح کرد : عتاب های متولیان ، هفدهم مرداد را که یاد آور "هنر بازتاب حقایق سلامت توسط خبرنگاران" می باشد ، در  یاد ها کمرنگ نخواهد کرد و جا دارد که در "روز خبرنگار" از تلاش ها و مجاهدت های خبرنگاران اجتماعی و سلامت کشور که علی رغم همه مصایب در راستای رسالت خویش با بیان واقعیت های نظام سلامت ، در جهت ارتقا سلامت کشور حرکت کردند ، سپاسگزاری نمایم و این روز را به آنان و همه همکارانشان تبریک عرض نمایم.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.