پنجشنبه، 30 فروردین 1403

مخالفت عضو شورای عالی نظام پزشکی از برگزاری الکترونیکی و سنتی انتخابات

مخالفت عضو شورای عالی نظام پزشکی از برگزاری الکترونیکی و سنتی انتخابات
عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت : با هر نوع برگزارى انتخابات نظام پزشكى، چه سنتى و چه اينترنتى مخالف هستم .

 

دکتر نوید ناصری عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور طی یادداشتی مخالفت خود را با برگزاری انتخابات نظام پزشکی چه به صورت سنتی و چه به صررت اینترنتی اعلام نمود.

متن یادداشت به شرح ذیل است :

"با هر نوع برگزارى انتخابات نظام پزشكى، چه سنتى و چه اينترنتى مخالفم"

 شايد بتوان گفت حق هر دولتى است كه بخواهد تا حدودي از اقتدار سازمانهاى غير دولتى و مردم نهاد  بكاهد و بر اقتدار خويش بيفزايد و روشهاى مختلفى براى اين امر نيز بيازمايد.

در عين حال انتظار مى رود كه حق اعضاء يك سازمان مردم نهاد نيز اطلاع  كامل از روند شفاف برگزارى انتخاباتشان باشد كه توسط دولت اجرا مى شود. اهميت و نگرانى اين موضوع بخصوص زمانى به اوج مى رسد كه مجرى انتخابات آن سازمان غير دولتى، بخشى از دولت باشد كه سياستگذاريهايش بعضاً و بطور مستقيم در تعارض با منافع اعضاء آن سازمان باشد.

كمتر از يك هفته به انتخابات هفتمين دوره سازمان نظام پزشكى مانده است و روند برگزارى انتخابات در هاله اى از ابهام باقى است.

به رغم اعتراضات شورايعالى نظام پزشكى، شخصيتهاى برجسته اين جامعه و گروهى از نامزدهاى اين انتخابات، هيچگونه توضيحى از سوى مسئولين اين وزارت خانه در جهت رفع نگرانى هاي ايشان نسبت به نحوه برگزارى و صيانت آراء اعضاء و چگونگى رسيدگى به اعتراضات، داده نشده است و كوچكترين اعتمادسازى با اجراى موفق نمونه هاى كوچكترى از اين نوع انتخابات بدست نيامده است.

در ادامه برخورد پادگانى دولت با جامعه پزشكى و اعمال بيشترين سياست دستورى در نظام سلامت در اين چهارسال اخير، شاهد اصرار بر برگزارى انتخابات اينترنتى با توجيه كاهش هزينه و كاهش سفرهاى درون شهرى هستيم.
با اين پيش فرض به نظر بهتر بود در كل هزينه راه اندازى ساز و كار انتخابات اينترنتى هم صرفه جويى مى شد و بجاى برگزارى انتخابات، با انتصاب گروهى از جامعه پزشكى، هم صرفه جويى مى شد و هم نگرانى هاى پنهان بخش دولتى بطور كامل برطرف مى شد.

شايد سالها زمان لازم باشد تا بدانيم تضارب آراء و افكار، عامل مؤثرى در پيشرفت يك مجموعه است و نبايد از آن احتراز نمود.

انتظار رفتارى طبيبانه از جامعه پزشكى، نيازمند تكريم و احترامى در خور شأن جامعه پزشكى است.

دكتر نويد ناصرى
دندانپزشك-متخصص ارتودنسى
عضو شورايعالى نظام پزشكى كشور

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.