پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی : ضریب بیمه در جامعه پزشکی بیش از 7/1 درصد است / مسائل بیمه ای شفاف سازی شود

مدیر عامل صندوق تعاون و  رفاه سازمان نظام پزشکی :  ضریب بیمه در جامعه پزشکی بیش از 7/1 درصد است / مسائل بیمه ای شفاف سازی شود
دکتر مصلحی با بیان اینکه ضریب بیمه جامعه پزشکی در ایران بیش از 7/1 درصد است ،گفت :این ضریب نسبت به سایر کشورهایی که ضریب بیمه پزشکان در آن به 8 درصد می رسد بسیار پایین است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محسن مصلحی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی در اولین همایش رابطین بیمه ای سازمان های نظام پزشکی سراسر کشور که امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه برگزار شد با اشاره به اینکه جامعه پزشکی مانند سایر اقشار دارای نیازمندیهایی است ؛تصریح کرد:فراهم کردن نیاز این جامعه در اجرای بهینه وظایف آنها نقش اساسی دارد .

وی با اشاره به سرعت تغییر و تحول علم پزشکی اظهار داشت :باید مطابق با علم روز حرکت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم وباتوجه به تاکیدات رئیس کل سازمان نظام پزشکی وشورایعالی این سازمان یکی از ماموریت های صندوق تعاون ورفاه را مقوله بیمه و انجام کارهای آن بصورت نهادینه و پویا قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد ،افزود: در خصوص مسائل جامعه پزشکی باید ریسک ها مدیریت شود و بهره مندی از پوششهای متنوع بیمه ای مورد نیاز در زندگی خصوصی و حرفه ای این جامعه لحاظ شود.

مدیر عامل صندوق تعادون ورفاه سازمان نظام پزشکی ضریب نفوذ بیمه در این قشر را را همانند سایر اقشار کمی بیشتر از 7/1 درصد یعنی حدود یک چهارم ضریب نفوذ بیمه در ممالک توسعه یافته دانست و گفت : پس از چند ماه مطالعه و کسب نظر از همکاران صنفی و صاحبنظران حقوقی ،انتظامی و بیمه ای وهمچنین برگزاری جلسات  فنی متعدد اقدام به تدوین شرایط اختصاصی و برگزاری مناقصه کاملترین بسته خدمات ویژه جامعه پزشکی در رشته های متنوع مازاد درمان ؛مسئولیت مدنی جامع حرفه ای ؛عمر و حادثه ؛مسئولیت مدنی جامع کارفرما در مقابل کارکنان وغیره گردید.

مصلحی با بیان اینکه شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان بیمه گر برنده و با توجه به لزوم ارائه تسهیلات در سراسر کشور شرکت خدمات بیمه ای امید مشاور به عنوان مجری پروژه انتخاب شدند ؛خاطرنشان کرد:به منظور رفاه حال جامعه پزشکی رابطین بیمه ای سازمان های نظام پزشکی در سراسر کشور در همکاری تنگاتنگ با شرکت ها ی بیمه گر و مجری سعی نموده تا ضمن پیشگیری از بروز مشکلات به درخواستهای پزشکان در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ مناسب دهند

 وی همچنین به نامه ای که هشتم اردیبهشت ماه امسال به روسای نظام پزشکی شهرستان ها ارسال و آسیب شناسی ها در آن مورد بررسی قرار گرفت اشاره کرد و افزود : مباحث بروز بودن ؛ مهلت اعلام خسارت ؛دادگاهها و مصادیق دیگر بویژه  مسئولیت حرفه ای  جامعه پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و پس از دسته بندی در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت با حضور دکتر زالی ؛ دکتر امرالهی و سایرشرکتهای بزرگ بیمه بازرگانی جلسه ای تشکیل و خواسته ها مطرح و استارت رسمی کار زده شد.

وی ادامه داد :در مرداد ماه نیز شورایعالی بحث اجباری شدن بیمه مسئولیت را برای تمام حرف پزشکی مصوب کرد.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شرایط اختصاصی مناقصه پس از آسیب شناسی و برگزاری  جلسات متعدد در مقوله بسته جامه ویژه خدمات پزشکی نوشته و اصلاح شد اذعان داشت :در شهریور ما ه مناقصه برگزار و مذاکرات بعدی برای شفاف سازی نقاط کور مسائل برگزار شد.

***پیچیدگی صنعت بیمه و شفاف سازی مسائل

وی با بیان اینکه صنعت بیمه پیچیده و فنی است و هرروز باید  تغییر داده شود گفت : پس از رایزنی های انجام شده درنهایت  شرکت سهامی بیمه ایران انتخاب شد و خرید 8 نوع بیمه نامه که قابلیت گسترش دارد و همچنین چندمورد دیگر در دستور کار است که برای جامعه پزشکی جدید است.

مصلحی با اشاره به استعلامی که از مراجع مختلف گرفته شده ؛تصریح کرد: با توجه به حجم و تنوع کار و امکانات کشوری شرکت خدمات بیمه امید مشاور به عنوان مجری پروژه انتخاب شد و روش کار اینگونه شد که شرکت مجری در عین حال مدافع همکاران ما باشد .

وی با تاکید بر اینکه اولین بحث مد نظر ما این است که مشکلات جامعه پزشکی مورد توجه قرار گرفته و در جهت کمک گام برداریم ؛اظهار داشت :گام بعدی این است که مذاکرات بر مبنای مباحث تجاری و مالی نباشد و بحث های فنی اهمیت ویژه ای داشته باشد.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه برای هر کدام از نکات مد نظر جلسه تشکیل دادیم که اجرایی شدن در یک الگوی واحد در کل کشور بودافزود: مفادقرارداد به دو شکل پیش بینی شده و از بستر در قسمتهای مختلف استفاده خواهد شد که این امر کمک به سیستماتیک شدن موضوع می کند و یک ستاد نظارتی در تهران تشکیل شده تا اخبار و اطلاعات واصل را بررسی کند .

وی با اشاره به مقوله مدیریت ریسک که در دنیا نیز به آن تاکید شده است؛اذعان داشت : در ایران نیز اخیرا به این موضوع بها داده شده و به عنوان یک بیمه گذار به این نتیجه رسیدیم که در خصوص مسائل جامعه پزشکی باید ریسک ها مدیریت شود و شرکت سهامی بیمه ایران نیز به این مقوله توجه دارد.

به گفته مصلحی زمینه های آموزشی و پژوهشی در بستر جامعه پزشکی با ساختار نظام پزشکی فراهم شده است تا بتوان این مدل را به سایر اقشار بسط داد و درواقع این فرآیند نمونه ای برای الگو برداری شود .

 

وی با اشاره به مشکلاتی که بیمه ها در مازاد درمان دارند خاطرنشان کرد : سازمان نظام پزشکی و کمیسیونهای مختلف میتوانند موضوع را با همکاری بیمه ها حل کنند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.