ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

نباید با نشر اکاذیب و تشویش اذهان فضای انتخاباتی نظام پزشکی مخدوش شود

نباید با نشر اکاذیب و تشویش اذهان فضای انتخاباتی نظام پزشکی مخدوش شود
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به حضور چهره‌های منحصر به فرد در این دوره از انتخابات نظام پزشکی گفت: نباید با استفاده از امکانات وسیع فضای مجازی و ترکیب کلمات اقدام به تخریب شخصیت‌ها کرده و با نشر اکاذیب و تشویش اذهان فضای انتخابات پیش رو را مخدوش کنیم.



دکتر عباس آقازاده مسرور رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی؛ با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی یکی از قدیمی‌ترین NGO‌ها در کشوراست؛ بیان کرد: انتخابات سازمان نظام پزشکی به عنوان گسترده‌ترین سازمان صنفی با ماهیتی که قانون برای آن تعیین کرده است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در خصوص نحوه ارزیابی پزشکان از این سازمان صنفی افزود: کسانی که قصد نقد و بررسی عملکرد این سازمان را دارند ابتدا باید با مراجعه به کتاب قانون با شرح وظایف، ماهیت قانونی و اختیارات این سازمان آشنایی کامل پیدا کنند و سپس به ارزیابی وظایف و نحوه عملکرد آن بپردازند.

 وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی نماینده صنفی جامعه پزشکی به معنای مسئول افزایش درآمد، تعرفه و امور مالیاتی پزشکان نیست، تصریح کرد: اگرچه در وظایف این سازمان این امور تعریف شده است، اما با توجه به اختیارات قانونی سازمان نظام پزشکی، ماهیتش این است که تمامی سیاست‌های مربوط به جامعه پزشکی را نمایندگی کند.

 رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: از جمله اهداف سازمان نظام پزشکی این است که کلان‌ترین سیاست‌های حوزه سلامت را بررسی، کنکاش، نقد و مطرح کند و برای اصلاح و بهبود اوضاع نظام سلامت، ارائه خدمات به بیماران و همچنین دفاع از حقوق جامعه پزشکی اقدامات لازم را انجام دهد.

 آقازاده مسرور با بیان اینکه جامعه پزشکی و حرف مختلف این قشر در این سازمان نمایندگانی دارند، اظهار کرد: نمایندگان گروه‌های مختلف پزشکی از جمله ماما‌ها و کارشناسان پروانه دار در برخورد مستقیم با درمان و سلامتی مردم هستند بنابراین مردم باید جایی را برای مراجعه مستقیم و مطرح کردن شکایات و انتقادات از پزشکان و نظام سلامت داشته باشند.

 وی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی مرجع و جایگاهی برای مراجعه مردم به منظور حل معضلاتی است که برای آن‌ها در نظام سلامت بوجود آمده است که با توجه به گستره جغرافیایی آن در کشور و وظایف محوله، ارزش اجتماعی انتخابات پیش روی این سازمان در مقطع کنونی کاملا آشکار است.

 رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: به دلیل حضور چهره‌های منحصر به فرد و افتخاران جامعه پزشکی در لیست این دوره از انتخابات نظام پزشکی که نامزد شده اند، گرایش و انگیزه عمومی جامعه پزشکی برای شرکت در انتخابات بیشتر از گذشته است.

وی  با اظهار تاسف از اینکه برخی سوء استفاده‌ها از طرف برخی گروه‌ها و ائتلاف‌های خودساخته بدون داشتن پشتوانه در میان پزشکان و بزرگان جامعه پزشکی در تخریب فضای انتخابات پیش روی سازمان نظام پزشکی مشاهده می‌شود، گفت: برخی با استفاده از امکانات وسیع فضای مجازی و ترکیب کلمات اقدام به تخریب شخصیت‌ها کرده و سعی در نشر اکاذیب و تشویش اذهان دارند در حالی که مطابق قانون هنوز نباید تبلیغاتی در خصوص انتخابات انجام شود.

 آقازاده مسرور تصریح کرد: با انجام این نوع حرکت‌های سخیف نباید قشر فرهیخته پزشک را زیرسوال برد و ارزیابی از نقاط قوت و ضعف سازمان نظام پزشکی در درجه اول وظیفه ارکان این سازمان است و سپس حق هر یک از پزشکان و اعضای این سازمان، بنابراین نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی پیگرد‌های مربوطه را به دنبال دارد که باید اجازه دهیم فضای انتخابات سالم و در شان جامعه پزشکی برگزار شود.

وی با بیان اینکه هر قدر مشارکت پزشکان در انتخابات چه بصورت کاندیدا و چه به صورت رای دهنده بیشتر باشد، منجر به تقویت نظام پزشکی شده و پشتوانه‌ای برای این سازمان خواهد بود؛ یاد آور شد: امیدواریم تایید صلاحیت‌ها با سعه صدر و عدم موضع گیری انجام شده و شاهد حضور بیشترین نامزد‌ها در انتخابات پیش رو باشیم که سبب مشارکت حداکثری در انتخابات شود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.