شنبه، 1 اردیبهشت 1403

پيام رييس كل سازمان نظام پزشكي به مناسبت روز دندانپزشكي

پيام رييس كل سازمان نظام پزشكي به مناسبت روز دندانپزشكي
دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پیامی، فرا رسیدن روز دندان پزشک را به فرهیختگان این حوزه تبریک گفت.

اهمیت سلامت دهان و دندان بر جامعه فرهیخته ایرانی آشکار است. به جرات می توان گفت که بشریت در مورد بخشی از افزایش امید به زندگی طی سه قرن اخیر  از زیر 30 سال به بیش از 5/2 برابر آن، مرهون ارتقای سطح  بهداشت دهان و دندان و خدمات بی وقفه دندانپزشکان است.

جامعه دندانپزشکی ما در حوزه خودکفایی، خوداتکایی و فتح قلل علمی، همواره از گروه‌های پیشتاز کشور بوده‌اند. در حال حاضر خدمات متعالی دندانپزشکی در اقصی نقاط کشور منطبق بر عالی‌ترین موازین علمی ارائه می‌شود به طوری که می‌توان گفت حوزه دندانپزشکی کشور در منطقه آسیای جنوب غربی و حتی مدیترانه شرقی صاحب سبک و امتیاز است. و این همه در حالی است که بیش از بیست هزار دندانپزشک ایرانی صعوبت و سختی این شغل را بر خود هموار کرده و ارایه خدمت به بیماران را علیرغم  آسیب‌های ناشی از فرسودگی شغلی ادامه می دهند. با وجود جامعه ای چنین فرهیخته و مشحون از توانمندی، عدم برخورداری خدمات دهان و دندان از پوشش بیمه‌ای مناسب نمی تواند توجیه مناسبی داشته باشد. متاسفانه پرداخت از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی نزدیک به صد درصد است. بر این اساس انتظار می رود ارایه پوشش‌های بیمه‌ای مناسب برای خدمات دندانپزشکی از اولویتهای نظام سلامت در نظر گرفته شود.

 فرصت را مغتنم شمرده و در روز ملی دندانپزشکی به تمامی جامعه دندانپزشکان کشور صمیمانه تبریک می گویم و بر خود واجب می‌دانم تا از تمام همکاران گمنام و آراسته به فضائلی که تفاخرات دنیوی در مقابل روح بلند آنان سر تعظیم و ستایش ساييده و  افتخار خدمت به محرومین و دردمندان را بر هیچ موقعیتي برتری نداده‌اند، سپاسگزاری نمایم.

 

دکتر علیرضا زالی

رییسکل

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.