پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ضرورت ا فزایش سطح کمی و کیفی زیرساختهای آموزشی برای واحدهای بین الملل

عضودندانپزشک شورایعالی سازمان نظام پزشکی با گلایه از اینکه استانداردهای علمی از نظر کیفیت برای آموزش دانشجویان دندانپزشکی واحد بین الملل رعایت نمی شود؛ گفت : باید سطح زیرساختهای آموزشی را افزایش داده و امکانات کمی و کیفی برای دانشجویان واحد بین الملل یکسان دیده شود.

 

دکتر بهنام عباسیان عضو داندانپزشک شورایعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به ا ینکه تاسیس دانشگاههای بین الملل یکی از افتخارات ما بود ، اذعان داشت : بسیاری از دانشجویان با پرداخت هزینه های گزاف در ترکیه و دبی مشغول به تحصیل می شدند اما با تاسیس دانشگاههای بین الملل توانستیم از هزینه های کشور و مهر و محبت خانواده ها که می خواهند فرزندان خود را به خارج از کشور برای تحصیل بفرستند ؛ صیانت کنیم.

وی افزود : با راه اندازی واحد های بین الملل در دانشگاههای مادر از خروج دانشجویان جلوگیری کرده تا  آن پولی را که می خواهند خارج از کشور صرف تحصیل کنند برای آبادانی و پیشرفت دانشگاههای داخل کشور استفاده شود .

 

وی با تاکید بر اینکه خیلی از دانشجویانی که در دانشگاههای بین الملل تحصیل می کنند از هوش بالایی برخوردار هستند  ؛ ادامه داد : متاسفانه استانداردهای علمی از نظر کیفیت برای آموزش این دانشجویان رعایت نمی شود و نوع برخورد با آنها به گونه ای است که انگار از نظر ذهنی کند هستند .

عباسیان با اشاره به اینکه دانشجویان واحدهای بین الملل بصورت آزاد هزینه پرداخت می کنند اما کیفیت های لازم برای آموزش آنها در نظر گرفته نشده است تصریح کرد : قبلا دانشگاههای بین الملل مجزا بود بطور مثال دانشگاه شهید بهشتی در قشم بود و دانشگاه بین الملل تهران در کیش قرار داشت و دانشجویان تا علوم پایه آنجا درس می خواندند اما با ادغام  این دانشگاهها دانشجویان بین الملل با مشکلات متعددی مواجه هستند و شان و منزلت دانشجویی که در واحد بین الملل درس می خواند و قرار است وارد بازار کار شده و به نظام سلامت خدمت کند حفظ نمی شود .

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه باید سطح زیرساختهای آموزشی را برای دانشجویان دانشگاه بین الملل بالا برده و استانداردهای لازم رعایت شود خاطرنشان کرد : سطح امکانات رفاهی و آموزشی برای این دانشجویان باید یکسان باشد در حالی که تشکیل کلاس ها برای دانشجویان دندانپزشکی در مکانی نامناسب بوده و کلاس ها در سه مکان پراکنده  دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ؛ دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی واقع در خیابان جمالزاده برگزار می شود.

 

به گفته وی ادغام واحدهای بین الملل در بین دانشگاههای مادر برای کاهش هزینه ها نباید به معنای نادیده گرفتن حقوق آموزشی و امکانات رفاهی این دانشجویان باشد .

وی با اشاره به اینکه اگر زیرساختها را اصلاح نکنیم به سلامت مردم ضرر زدیم ؛ ابراز داشت :امکانات آموزشی دانشجویان دندانپزشکی واحد بین الملل مناسب نیست به گونه ای که 55 نفر باید در بخش هایی که تنها 4 یونیت دارند مشغول به کار شوند و یا همکاران تازه فارغ التحصیل شده که تجربه کافی ندارند به تدریس این دانشجویان می پردازند .

عباسیان تصریح کرد : مسئولان باید پاسخگوی این مسائل باشند و کیفیت فدای کمیت و پول نشود و اگر قرار است آموزش به این صورت باشد پذیرش دانشجو برای واحد بین الملل صورت نگیرد زیرا دانشجو بدون کسب مهارتهای لازم علمی و عملی وارد بازار کار می شود که نتیجه آن آسیب رساندن به سلامت مردم است.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است )

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.