جمعه، 10 فروردین 1403

استمرار طرح تحول سلامت نیازمند تغییرات است

استمرار طرح تحول سلامت نیازمند تغییرات است
رئیس بیمارستان دکتر مجیبیان یزد با اشاره به اینکه قسمت اعظمی از خدمات درمانی نظام سلامت توسط بخش خصوصی ارائه می شود بیان داشت : بیمارستان های خصوصی همپای بیمارستان های دولتی به ارائه خدمات درمانی می پردازند لذا استمرار طرح تحول نیازمند تغییراتی است که رضایت مردم و پزشکان هر دو بخش را در بر داشته باشد

جلال مجیبیان رئیس بیمارستان دکتر مجیبیان یزد در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در شهرستان ها همپای بخش دولتی به ارائه خدمات درمانی به مردم می پردازد گفت : بخش خصوصی همپای بخش دولتی به مردم خدمات لازم را ارائه می دهد و حتی برخی از بیمارستان های خصوصی نرخ زایمان طبیعی را کمتر از آنچه که دولت اعلام کرده از بیمار دریافت می کنند تا مردم رضایت کافی از ارائه خدمات داشته باشند.

وی افزود : با اجرایی شدن طرح تحول میزان مراجعات به بخش های خصوصی در کلان شهرها کاهش یافته و با وجودیکه میزان رضایت مردم از این طرح بالاست اما باید تغییراتی در آن داده شود.

وی ادامه داد : البته در شهرستان ها تعداد بیمارستان های خصوصی اندک است اما همان تعداد نیز همپای بخش دولتی به مردم خدمات ارائه می دهند .

وی با اشاره به اینکه نظام سلامت در کشور ما با مشکلات عدیده ای مواجه است بیان داشت : باید مسئولین امر عملکرد یکساله طرح تحول نظام سلامت را مورد ارزیابی قرار داده و تامین منابع آن را برای استمرار در سالهای آتی تقبل کنند .

دکتر مجیبیان با تاکید بر اینکه طرح تحول یکی از دستاوردهای خوب نظام سلامت محسوب می شود که رضایت آحاد مردم را در پی داشته است اذعان داشت : این طرح با تمام مزایایی که دارد باید تغییراتی در آن ایجاد شود تا بخش خصوصی نیز بتواند گردش مالی مناسبی داشته باشد.

به گفته وی یک بیمارستان خصوصی زمانی سرپاست و به فعالیت خود ادامه می دهد که درآمدش بیشتر از هزینه های آن باشد وگرنه نمی تواند از پس هزینه های خود برآید.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است )

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.