ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: ضرورت استفاده از انجمن های تاثیرگذار به عنوان بازوی مشورتی در مجلس اتی

عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد:  ضرورت استفاده از انجمن های تاثیرگذار به عنوان بازوی مشورتی در مجلس اتی
عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آتی زمانی می تواند موفق عمل کند که بازویی مشورتی از انجمن های تخصصی تاثیرگذار در حوزه سلامت کشور را تشکیل دهد، تصریح کرد: در حال حاضر از 170 انجمن، شاید 10 تا 20 انجمن تاثیرگذار در سلامت کشور وجود داشته باشند که می توان با تشکیل یک مجموعه مشورتی، خوراک و بارش فکری مناسبی را برای کمیسیون آینده کشور تهیه کرد.

دکتر عبدالرسول صداقت عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاه نظام پزشکی، با اشاره به آغاز به کار مجلس جدید، اظهار داشت: با آنالیز مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان گذشته، باید گفت بخش عمده ای از اعضا در کمیسیون بهداشت و درمان شعارهای انتخاباتی خوبی را به خصوص در دو سال گذشتهسر دادند که بیشتر از آنکه عقلانی باشد، تنها در حد شعار بود و نتوانست کمکی به پیشرفت بهداشت و درمان کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عده ای که در کمیسیون بهداشت و درمان تاکنون حضور داشتند، در حدی نبودند که بتوانند بازوی خوبی برای وزارت بهداشت و درمان محسوب شوند و با توجه به اینکه از مجلس آتی اطلاعی در دست نداریم اما در خصوص مجلس گذشته می توان گفت نمایندگان فاقد هرگونه نگاه ملی و منطقه ای و بعضا نگاه بخشی و روستایی بودند. 

 

* انفعال مجلس در پی بی توجهی نمایندگان به خطاهای مکرر و متعدد دولت های نهم و دهم

به گفته صداقت، نمایندگان در تلاش برای اخذ امتیازات و امکانات برای شهرهایی بودند که در کجا رای بیشتری آورده و مورد توجه مردم قرار داشتند و این ایراد در کل مجلس مشهود بود، در کنار این نگاه ضعیف ملی در کل مجلس، شاهد بی توجهی نمایندگان به خطاهای مکرر و متعدد دولت های نهم و دهم بودیم که متاسفانه مجلس بسیار ضعیف و منفعل عمل کرد.

رئیس سابق انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: اگر قرار باشد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جدید هم همان راهی را که در دوره های گذشته رفتند، پیش گیرد و همانند کمیسیون های پیشین هر جا وزیری باب میلشان صحبت و عمل کرد وی را ستایش و در صورت مخالفت با آن ها  وی را بکوبند، تفاوتی با کمیسیون های گذشته نخواهد داشت.

 

*ضرورت بهره مندی از افرادی که به خاطر ارتباطات سیاسی و سلیقه ای کنار گذاشته شده اند

به گفته وی  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آتی علاوه بر انجمن ها، باید از مجموعه افرادی که در طول 37 سال پس از انقلاب سابقه اجرایی درخشانی را در دانشگاه های کشور داشته و موفق عمل کرده اند اما بعضا به خاطر ارتباطات سیاسی و سلیقه ای کنار گذاشته شده اند نیز بهره ببرد.

صداقت با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان آینده باید به طور جد طرح تحول سلامت را سرو سامان دهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه آغاز این طرح در دو سال گذشته، نتوانسته متناسب با شعارهایی که در ابتدای آن مطرح شده خود را در کشور جا انداخته و موفق عمل کند.

وی در پایان از نمایندگان آتی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس خواستار شد: کمیسیون بهداشت و درمان باید با اصلاح  طرح تحول سلامت، قالب جدیدی را برای آن در نظر گیرند، در غیر این صورت در سال جاری همچنان شاهد هدر رفت سرمایه های ملی کشور با توجه به بازگشت هزینه ای ضعیف و نتیجه نامطلوب، خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.