پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نظام پزشکی خواستار اعمال فوری ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی شد

دکتر محمد رضا ظفرقندی سرپرست سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری خواهان اعمال فوری ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری جهت بررسی ایرادات و پیشنهادات شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن این نامه به شرح ذیل است:

 

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی

رئیس محترم دیوان عدالت اداری

 

سلام علیکم

          احتراماً، با توجه به جلسه و توافقاتی که با حضور جناب آقای دکتر ایرج فاضل رئیس کل محترم سازمان و نمایندگان سازمان متبوع با جنابعالی و معاونین محترم در تاریخ 8/7/1397 انجام شد، مقرر گشت با بهره‌گیری از نظر مثبت آن دیوان، در مورد آیین‌نامه تأسیس داروخانه‌ها بدواً نظر این سازمان دریافت گردد.

متأسفانه با خبر شدیم هیأت محترم عمومی آن دیوان، در روز سه‌شنبه مورخه 23/11/1397 با ورود به آیین‌نامه تأسیس داروخانه‌ها، دو شرط «جمعیت» و «فاصله» را از آیین‌نامه حذف کرده است.

در حالی که با آرای پیشین همین هیأت (80/26  1380 و 86/388   1386) در تعارض قرار دارد.

با عنایت به اهداف و وظایف قانون سازمان نظام پزشکی از باب حفظ و حمایت از حقوق بیماران و حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی و تنظیم روابط بین آنان، توزیع عادلانه دارد، تسهیل دسترسی به مراکز دارویی و ...، خواهان اعمال فوری ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری از سوی جنابعالی، جهت بررسی ایرادات و پیشنهادات هستیم. از مساعدت حضرتعالی کمال تشکر و سپاس حاصل است.

 

 

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس شورای عالی

و سرپرست سازمان نظام پزشکی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.