جمعه، 10 فروردین 1403

مرز بین عارضه و تقصیر چیست ؟

مرز بین عارضه و تقصیر چیست ؟
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی چهار فاکتور را در تشخیص عارضه و قصور پزشکی دخیل دانست.

 علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با روابط عمومی این سازمان با اشاره به این که هیچ اقدامی در پزشکی وجود ندارد که درکنار انجام آن عارضه وجود نداشته باشد ، گفت : چهار فاکتور در تشخیص عارضه و قصور در نظر گرفته می شود  که شامل موارد زیر است 👇:

⬅️گفته شود پزشک بی احتیاطی کرده است به این معنا که از وقوع یکسری کارها می توان پیشگیری کرد اما به آن توجه نکرده و انجام ندهیم مانند جاگذاشتن جسم خارجی در بدن بیمار حین عمل جراحی که در این صورت گفته می شود پزشک بی احتیاطی کرده است زیرا از جمله کارهایی است که می توان از وقوع آن جلوگیری کرد.

⬅️پزشک بی مبالاتی کرده باشد به این معنا که یکسری کارها را پزشک قبل از اقدامات درمانی و اعمال جراحی باید انجام دهد مانند مشاوره ها و آزمایشات و ... که اگر این موارد را انجام ندهد و منجر به بروز مشکل شود در این صورت گفته می شود که پزشک بی مبالاتی کرده است.

⬅️نظامات دولتی را رعایت نکرده باشد

⬅️رعایت نکات علمی و تخصصی

✔️اگر پزشک این چهار فاکتور را در انجام اقدامات درمانی خود #رعایت کرده باشد و #عارضه ای حاصل شود در این موارد گفته می شود طبیعی است که بعد از هر اقدام درمانی عارضه ایجاد شود و پزشک مقصر نیست و نقشی در ایجاد آن ندارد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.