جمعه، 10 فروردین 1403

دیدار قائم مقام سازمان بهزیستی با رئیس کل سازمان نظام پزشکی

دیدار قائم مقام سازمان بهزیستی با رئیس کل سازمان نظام پزشکی
شهسواری: نقش ارزنده جامعه پزشکی و خدماتشان و کارهای خیرشان آنگونه که باید شناخته نشده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل در دیدار حجت‌الاسلام شهسواری قائم مقام سازمان بهزیستی با دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی که در محل این سازمان برگزار گردید، بر همکاری‌ها مشترک و استفاده از ظرفیت بالای جامعه پزشکی در پیشگیری و درمان تأکید شد.

حجت‌الاسلام شهسواری با اشاره به نقش ارزنده جامعه پزشکی گفت: حضرت علی می‌فرماید قداست و ارزش شما نزد خداوند به اندازه‌ای است که به مردم کمک می‌کنید. متأسفانه به دلیل ضعف رسانه‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب خدمات و کارهای خیر جامعه پزشکی آنگونه که باید شناخته نشده است. وی افزود: درست آن است که سازمانی مثل بهزیستی و سایر سازمان‌های دست‌اندرکار به جای آنکه به درمان بپردازد در پیشگیری سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کند تا معلولیت‌ها و ناتوانی‌ها کاهش یابد، اینکه بعد از آن که ایجاد شد فقط حمایت کند.

وی با سپاس از ایجاد گروه مدد (مجمع داوطلبان درمانگر) و استمرار حرکت‌های این گروه در مجموعه‌ی نظام پزشکی گفت ما آماده‌ایم که لجستیک را برای شما آماده کنیم و از هر گونه همکاری در بحث پیشگیری و ایجاد تفاهم‌نامه و ... استقبال می‌کنیم.

در بخش دیگری از این دیدار نصیری مدیر کل مشارکت‌های مردمی بهزیستی با اشاره به اینکه 7815 پزشک داوطلب در مجموعه‌ی این سازمان وجود دارد و سال‌ها است از فعالیت‌های پزشکان خیر در کشور استفاده می‌کنیم، افزود بیشترین هزینه‌ای که بهزیستی در مراکز خود برای مدد جویانش صرف می‌کند هزینه‌های درمان است که با همکاری با نظام پزشکی و فعالیت‌های خیر می‌توان آن را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش دهیم. یکی از برنامه‌های ما این است که در حوزه غربالگری مشکلات چشم پزشکی از سازمان نظام پزشکی کمک بگیریم.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی گفت سازمان بهزیستی باید در فعالیت‌های پیشگیری و توانمندسازی قوی باشد و نه فقط صرفاً اقدامات حمایتی. دکتر زالی در ادامه با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع تنبلی چشم و شنوایی سنجی بسیار ارزشمند است گفت سازمان نظام پزشکی با همه‌ی ظرفیت‌های خود آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

رئیس کل نظام پزشکی سپس به تاریخچه تشکیل گروه مدد و فعالیت‌ها و اقدامات مهم انجام شده آن در راستای یکی از وظایف سازمان یعنی مسؤولیت‌پذیری اجتماعی پرداخت و افزود: مشارکت جامعه پزشکی در عرصه‌های خیرخواهانه زیاد ولی متأسفانه سازماندهی شده نبوده است که با تفاهم‌نامه‌ها با سازمان‌های ذیربط این مسئله حل شدنی است و می‌تواند به افزایش کیفی و کمی این گونه فعالیت‌ها منجر شود. دکتر زالی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه، جلب خیرین، آموزش همگانی و موضوعات درمانی گفت با استفاده از مشارکت انجمن‌های علمی گروه پزشکی می‌توان فعالیت‌های بهتری در زمینه‌ی پیشگیری داشت. رئیس کل نظام پزشکی افزود کل هزینه‌ای که برای غربالگری آمبلیوپی در کل کشور صرف می‌کنیم، معادل بخش از هزینه‌ای است که برای پنجاه بیمار دچار تنبلی چشم می‌پردازیم و این تأسف‌بار است که در مورد غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان و ... همچنین آمارهایی را مشاهده می‌کنیم.

دکتر زالی در پایان با اشاره به اینکه یکی از نقاط خلاء در گروه مدد بحث تجهیزات پزشکی و درمانی بوده است گفت امیدواریم با همیاری همه نهادهای علاقه‌مند هر روز شاهد پیشرفت بیشتری در زمینه‌ی فعالیت‌های خیرخواهانه با توجه به استعداد سرشار در جامعه پزشکی باشیم.

در این دیدار دکتر لعبت گرانپایه دبیر گروه مدد نیز به توضیحاتی در مورد فعالیت‌های این گروه پرداخت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.