جمعه، 10 فروردین 1403

هر روز شاهد افت شأن و منزلت جامعه پزشکی هستیم

هر روز شاهد افت شأن و منزلت جامعه پزشکی هستیم
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که طی چند سال اخیر هجمه علیه جامعه پزشکی گسترش داشته است، گفت :روز به روز شاهد افت شأن و منزلت حرف پزشکی در جامعه هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با  اشاره به خشونت و هجمه هایی که علیه جامعه پزشکی مشاهده می شود ، بیان کرد : گرچه هجمه و خشونت نسبت به جامعه پزشکی بویژه در مناطق کم برخوردار از گذشته های دور وجود داشته اما با توسعه یافتگی در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و افزایش سطح سواد اقشار مختلف جامعه انتظار می رود که این روند کاهش چشمگیری داشته باشد.

به گفته وی بیکاری ، نبود رفاه، عدم احساس امنیت و نبود فضای گفتمان از جمله لایه های پنهان خشونت در فرهنگ است که می تواند در هر قشری و به اشکال مختلف خود را نشان دهد و طی چند سال اخیر نیز جامعه پزشکی با این پدیده مواجه بوده است.

وی با تاکید براین که جایگاه حرف پزشکی باید حفظ شود ، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم ابتدا لازم است خود جامعه پزشکی نسبت به رفتار و اعمالش دقت کافی را داشته باشد و کاری نکند که دور از شأن و قداست پزشکی باشد و در درجه دوم دولتمردان و متولیان نظام سلامت باید در گفتمان خود با جامعه پزشکی دقت لازم را به خرج دهند.

دکتر قشلاقی تصریح کرد : وقتی برخی از مسئولین در مصاحبه ها و سخنرانی هایشان ، شان و منزلت حرفه پزشکی را مخدوش می کنند و به اعتماد مردم به پزشکان ضربه می زنند خود به خود باعث تخریب روابط پزشک و بیمار و هجمه اقشار مختلف به جامعه پزشکی خواهند شد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه هر قشری که منزلتش در جامعه کاهش یابد خشونت علیه او راحت تر انجام می شود ، اذعان کرد: لازم است سیستم قضایی کشور به این مسئله ورود کرده و با اعمال مجازات علیه کسانی که به پزشکان حمله می کنند مانع هتک حرمت این جامعه فرهیخته شود.

وی خاطرنشان کرد : با وضع قانون و مشخص نمودن نوع جرایمی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد می توان مانند سایرکشورها از حق و حقوق کادر درمانی در هر بخشی که مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند ، دفاع کرد و چنان چه سازمان نظام پزشکی این مهم را دنبال کند کار بزرگی را برای جامعه پزشکی  انجام داده است و ما نیز این مسئله را در شورای عالی نظام پزشکی در دستور کار قرار داده و خشونت علیه جامعه پزشکی را محکوم می کنیم.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.