جمعه، 31 فروردین 1403

وجود نواقص عدیده در قوانین پایه، مشکل بنیادی نظام پزشکی است

وجود نواقص عدیده در قوانین پایه، مشکل بنیادی نظام پزشکی است
رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران یکی از مشکلات بنیادی سازمان نظام پزشکی را به عنوان مرجع صنفی پزشکان درسطح کشور وجود نواقص عدیده در قوانین پایه ای آن عنوان کرد.

علیرضا سلیمی رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی به عنوان یک NGO سالهای فعالیت کرده و قدم های زیادی را برای پیشبرد اهداف صنفی جامعه پزشکی برداشته است ، بیان کرد : برطرف کردن نواقص موجود در تمام نهادها و NGO های موجود در دنیا امری طبیعی است که باید رخ دهد و سازمان نظام پزشکی کشور ما نیز این قاعده نباید مستثنی باشد.

وی با اشاره به وجود نواقص عمده در قوانین پایه ای سازمان نظام پزشکی افزود : ماهیت نظام پزشکی به عنوان یک سازمان مستقل صنفی با وجود این قوانین تامین نمی شود و برای انجام وظایف خود با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران با تاکید بر این که وظایف و اختیارات این سازمان به شدت محدود شده است ، ادامه داد : سلب اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی از سازمان نظام پزشکی از جمله مشکلات عمده ای است که دست و پای این سازمان را برای عملکرد قوی و مقتدر در این مقوله بسته ا ست.

سلیمی حضور آحاد جامعه پزشکی را در انتخابات پیش رو یک امر ضروری دانست و گفت : در دوره های قبلی شاهد حضور 10 درصدی جامعه پزشکی در انتخابات بودیم که این امر سبب می شود تا این سازمان از پشتوانه لازم و قوی برای چانه زنی ها برخوردار نباشد.

وی اضافه کرد : از تمامی گروههای پزشکی برای حضور فعال در انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی دعوت میکنم زیرا سازمان نظام پزشکی به واسطه پشتوانه حضور فعال پزشکان در انتخابات می تواند عملکرد قوی و فعال داشته و خود را نماینده به حق جامعه پزشکی بداند.

رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران ایجاد تغییرات ساختاری را برای بهینه کردن قوانین و به روز کردن پزشکان ازاولویت های این سازمان در آینده دانست و بیان کرد :  یکی از مهمترین انتظارات جامعه پزشکی از سازمان نظام پزشکی در خصوص مبحث تعرفه هاست که باید یکبار برای همیشه نسبت به تعیین میزان واقعی و اعلام به موقع تعرفه ها اقدام اساسی شود.

سلیمی به گلایه جامعه پزشکی در خصوص هتک حرمتها و خدشه دار شدن جایگاه آنان در نظام سلامت طی یکی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت : پزشکی قداست دارد و اگر از یکی از گروههای پزشکی مشکلی دیده شود در بوق و کرنا می کنند باید از تلاشها و زحمات پزشکان درعرصه های مختلف نیز تقدیر و قدردانی شود

به گفته وی باید بخشی از اختیارات وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی واگذار شود تا با این تفویض اختیار سازمان نظام پزشکی بتواند در بحث های مختلف آموزشی و پژوهشی پزشکان در نظام سلامت عملکرد بهتر و بیشتری داشته باشد .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.