جمعه، 10 فروردین 1403

انتخابات الکترونیک فرصت های نابرابر را از بین می برد

انتخابات الکترونیک فرصت های نابرابر را از بین می برد
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که برگزاری انتخابات الکترونیک میزان مشارکت پزشکان را افزایش می دهد ، گفت: این نوع انتخابات فرصت های نابرابر را برای رای دهندگان از بین برده و همه در شرایط یکسان و برابر به منتخبان خود رای می دهند.

یدالله سهرابی عضو داروساز شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که برگزاری انتخابات الکترونیک را باید به فال نیک گرفت، بیان داشت: برای برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی آن هم بصورت الکترونیک باید تمامی زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری آماده باشد تا افراد به دور از هر گونه اضطراب و در عین حفظ استقلال و اعتماد به نفس خود در این فرآیند مهم مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به این که در این نوع انتخابات افراد تحت فشار نبوده و رای دهنده به راحتی می تواند یک تصمیم عقلایی بگیرد افزود: عدم حضور فیزیکی میزان مشارکت را که طی سالهای گذشته کاهش داشته می تواند تا حد قابل توجهی افزایش دهد علاوه برآن که در زمان و هزینه افراد شرکت کننده نیز صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات بصورت حضوری همواره این مسئله مورد بحث بود که شرکت کنندگانی که در مرکز هستند از فرصت های بهتری برای رای دادن برخوردارند اما با شیوه الکترونیک فرصت یکسانی برای حضور افراد از سراسرکشور در این فرآیند فراهم می شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در بیان مزایای انتخابات الکترونیک اظهار داشت : وقتی انتخابات خاتمه یابد رای دهندگان پس از چند دقیقه می توانند نتایج نهایی را رصد کرده و نظارت و کنترل دقیق تری داشته باشند ، ضمن آن که تحلیل داده خوبی از آمارو اطلاعات شرکت کنندگان در دسترس خواهد بود.

سهرابی با تاکید براین که انتخابات بر بستر اینترنت باید با بالاترین کیفیت و استانداردهای لازم انجام شود ادامه داد: یکی از دغدغه های موجود در خصوص برگزاری این نوع انتخابات حمله هکرها و در دست گرفتن فرآیند رای گیری است که باید با تلاش های لازم از مخدوش شدن آن جلوگیری شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد : باید از نظر فنی تمامی مسائل بررسی شود تا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکل خاصی در برگزاری انتخابات پیش نیاید و دریک محیط امن و آرام انتخابات انجام شود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع ا ست)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.