جمعه، 10 فروردین 1403

برگزاری همايش پزشک خانواده اولين همايش پزشک خانواده به همت سازمان نظام پزشکي و با مشارکت وزارت بهداشت در سالن اجلاس سران در حال برگزاري است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما؛ اين همايش با هدف ارتقاي دانش، نگرش و مهارت جامعه پزشکي متناسب با جايگاه حرفه‌اي پزشک خانواده و به عنوان بخشي از برنامه توانمند سازي جامعه پزشکي در جهت استقرار نظام سطح بندي و ارجاع در کلان شهرها به ويژه پايتخت برگزار شده است.
در اين همايش از کتاب «پزشک خانواده؛ چيستي و چرايي» رونمايي شد. 
اين کتاب بيش از 200 عنوان از مباحث برگزيده بستر آموزشي پزشکان خانواده را در برمي گيرد.
طرح پزشک خانواده از دولت نهم به صورت مقطعي و هم اکنون تنها در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست و به گفته مسئولان وزارت بهداشت تا پايان سال بخش هايي از اين طرح در ديگر استان ها نيز به اجرا در خواهد آمد.
نداشتن پزشک به تعداد مورد نياز، عدم دسترسي به پرونده الکترونيکي سلامت، عدم همکاري صندوق هاي متعدد بيمه و توجيه ناکافي طرح براي مردم از جمله مشکلات طرح پزشک خانواده است.
رئيس اين همايش و رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: همايش پزشک خانواده با شرکت 200 نفر از اساتيد دانشگاه ها و اعضاي انجمن هاي علمي و تخصصي و 2 هزار پزشک عمومي از سراسر کشور برگزار شده است.
دکتر پيوندي افزود: اين طرح در بخش بيمارستان هاي دولتي توانسته خدمات خوبي ارائه دهد اما در دو بخش سرپايي و غيردولتي بازخورد مناسبي نداشته است.
پيوندي گفت: اميدواريم با تهيه بسته هاي متفاوت در پزشک خانواده بتوانيم اين طرح را در جايگاه مطلوب خود قرار دهيم.
اين همايش چهار روزه تا 20 دي برپا خواهد بود و داراي امتياز بازآموزي براي پزشکان عمومي است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.