پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جامعه پزشکی به رغم هجمه های متعدد ، همچنان گروه اجتماعی با مرجعیت بالا

جامعه پزشکی به رغم هجمه های متعدد ، همچنان گروه اجتماعی با مرجعیت بالا
دکتر ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گردهمایی روسای سازمان های نظام پزشکی سراسر کشور ، افزایش سازمان یافته هجمه به جایگاه و منزلت جامعه پزشکی را از جمله مشکلات حال حاضرعرصه پزشکی دانست و گفت : مطالبات تحقق نیافته از دیگر مشکلات حوزه پزشکی است .
به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه اولین ظرفیت در عرصه جامعه پزشکی ، مرجعیت اجتماعی بسیار بالای این گروه  است افزود : نتایج مطالعات جامعه شناسی نشان داده اند که جامعه پزشکی به رغم هجمه های متعدد ، همچنان گروه اجتماعی با مرجعیت بالا است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد : رتبه اول کنکور تجربی امسال ، دانشجوی سال سوم رشته مهندسی یکی از دانشگاههای بزرگ است که بعد از سه سال برای تحصیل در عرصه پزشکی شرکت کرده است .

وی با تاکید بر این که جامعه پزشکی و شغل پزشکی در حال حاضر از مرجعیت بالایی برخوردار است اظهار کرد : دومین ظرفیت جامعه پزشکی سرمایه اجتماعی است که بیش از 210 هزار نفر عضو سازمان نظام پزشکی هستند که همراه با سایر مشاغل عرصه پزشکی بیش از 500 هزار نفر هستند.

دکتر ایدنی افزود : دلیل اینکه نمی توانیم در مقابل هجمه ها ایستادگی کنیم غفلت از سرمایه های اجتماعی و تعارضات درون بخشی بوده است .

وی با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه پزشکی ما این بود که نیروهای اجتماعی که تبدیل به سرمایه متحد شوند را نداشتیم درحالی که اگر این عرصه ساماندهی شود تبدیل به قدرت اجتماعی قوی برای پیگیری مطالبات خواهند بود تصریح کرد : از دیگر مواردی که می تواند به عنوان توانمندی جامعه پزشکی باشد قدرت  اجتماعی ، اقتصادی است که اگر متمرکز و تجمیع گردد بسیار تاثیرگذار خواهد بود که ما به عنوان نظام پزشکی و انجمن ها از این قدرت غافل بوده و از شکل گیری این قدرت هراس داشتیم .

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به قانون سازمان نظام پزشکی گفت : این قانون دست ما را برای این که منشاء یکپارچگی جامعه پزشکی باشیم بسته و ما را به داور و میانجی تبدیل کرده که نیاز به فکر و راهکار اساسی دارد تا انرژی جامعه پزشکی در همه عرصه ها متمرکز شود .

دکتر ایدنی در پایان خاطرنشان کرد : مسیر تحقق مطالبات و مدیریت فضای کنونی علیه جامعه پزشکی از توان صرف نظام پزشکی خارج است و باید تشکل صنفی داشته باشیم که قدرت اجتماعی داشته باشد و در مواجهه با پیگیری مطالبات و حقوق بدانند که با یک جامعه یکپارچه مواجه هستند ./

انتهای پیام

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.