جمعه، 10 فروردین 1403

نشست هم اندیشی با منتخبین مجلس دهم؛مردم و جامعه پزشکی ابزار آزمون و خطا در نظام سلامت نیستند

عضو شورای عالی نظام پزشکی، اظهارداشت: مردم و جامعه پزشکی ابزار آزمون و خطا در نظام سلامت نیستند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان: دکتر داریوش طاهرخانی در نشست هم اندیشی سازمان نظام پزشکی با منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح پزشک خانواده قربانی شتابزدگی دولت ها شده است و مختص یک دولت نیست.

وی با اعلام اینکه طرح پزشک خانواده در روزهای پایانی دولت هشتم کلید خورد، تاکید کرد: اجرای این طرح در کمتر از یک فصل از عمر پایان دولت هشتم آغاز شد که مشکلاتی به همراه داشته است.

طاهرخانی با عنوان این مطلب که طرح پزشک خانواده در پایان دولت دهم تسری پیدا کرد، افزود: آنچه می توان گفت این است که اجرای طرح پزشک خانواده در شعار و عمل متفاوت است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با عنوان این مطلب که مردم و جامعه پزشکی ابزار آزمون و خطا در نظام سلامت نیستند، گفت: طرح پزشک خانواده زمانی اجرایی خواهد شد که متولیان نظام سلامت نگاه شخصی خودشان را کنار بگذارند.

وی افزود: قرار نیست بیمه ها به خاطر مطالبات شان از دولتٰ، مطالبات جامعه پزشکی را پرداخت نکنند.

طاهرخانی با انتقاد از راه اندازی کلینیک های ویژه تخصصی در قالب طرح تحول سلامت، گفت: مگر می شود با وجود این کلینیک ها، نظام ارجاع و پزشک خانواده داشت. زیرا، وقتی خدمات تخصی و فوق تخصصی با تعرفه های زیر 5 هزار تومان ارائه می شود، نمی توان انتظار داشت مردم به سراغ پزشک عمومی بروند.

وی با عنوان این مطلب که عدالت به معنای پرداخت مساوی به افراد نیست، افزود: ما نمی گوییم مردم بابت دریافت خدمات سلامت هزینه بیشتری پرداخت کنند، بلکه معتقدیم که شیوه هزینه کرد در حوزه سلامت باید اصلاح شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.