پنجشنبه، 30 فروردین 1403

ایجاد امضای الکترونیک گامی در جهت حذف نسخه های کاغذی

ایجاد امضای الکترونیک گامی در جهت حذف نسخه های کاغذی
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از اجرایی شدن امضای الکترونیک به منظور حذف نسخه های کاغذی و تبدیل آن به نسخه الکترونیک خبر داد.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی درگفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی درخصوص اجرایی شدن طرح امضای الکترونیک بیان داشت : پیرو مصوباتی که در جلسات شورای عالی نظام پزشکی؛ شورای عالی بیمه و هیات وزیران برای اجرای نسخه الکترونیک و امضای الکترونیک داشتیم جلسه ای را با حضور مسوولان سازمان تامین اجتماعی برگزار نمودیم  زیرا سازمان نظام پزشکی و سازمان تامین اجتماعی پیگیری های زیادی را درعرصه توسعه خدمات فناوری اطلاعات داشتند .

وی افزود : لازم بود این دو سازمان در کنار هم قرار گرفته و تبادل فناوری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند برای استفاده بهینه از فناوری اطلاعات دو سازمان به توافق برسند زیرا از لحاظ زیرساختی اقدامات خوبی در دو حوزه انجام شده و سازمان نظام پزشکی نیز به عنوان متولی ارائه دهند گان خدمات مکلف به ارائه امضای الکترونیک شده است.

وی با اشاره به این که طی دو سال فعالیت های علمی ، فناورانه و تکنولوژی که در حوزه دانش بنیان و در حوزه فناوری با محوریت وزارت بهداشت و سازمان قوه قضائیه انجام شد توانستیم امروز بحث امضای الکترونیک را برای ارائه دهندگان خدمات سلامت مهیا کنیم ادامه داد :  این مهم بزودی توسط مسوولان ذیربط با توجه به این که مصوبات شورای عالی نظام پزشکی ، شورای عالی بیمه و هیات دولت است رو نمایی خواهد شد .

جهانگیری تصریح کرد : پایلوت این اقدام را با هماهنگی که با سازمان تامین اجتماعی در حوزه نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک داریم ، قسمتی  از آن را در تهران و قسمتی را در استان یزد برای خدمات تخصصی و فوق تخصصی که وجود دارد و همچنین خدمات مامایی در سه استان اردبیل ، اصفهان و استان گلستان که مصوبه هیات وزیران را دارد  اجرا کردیم .

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی هدف از اجرای طرح امضای الکترونیک را حذف نسخه کاغذی عنوان کرد و ابراز داشت : با اجرای امضای الکترونیک نسخه کاغذی حذف و تبدیل به نسخه الکترونیک و فرآیندهای آن که ثبت اطلاعات است ، می شود و شاید در مراحل اول هر دو را هم زمان داشته باشیم اما در عین حال باید به این سمت برویم که نسخه الکترونیک در کشور اجرایی شود .

وی به همکاری بین سازمان نظام پزشکی ، وزارت بهداشت ، سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه و دبیرخانه شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت : این اتفاق خوبی است که رخ داده  و امیدواریم در این عرصه اقدامات خوبی را داشته باشیم .

به گفته وی سازمان تامین اجتماعی در یزد اقدامات خوبی را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی آن و سازمان نظام پزشکی از لحاظ فرآیندی کار انجام داده است و بحث امضای الکترونیک هم که به آن اضافه شود به تکمیل کار منجر می شود .

 

جهانگیری در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مامایی اظهار داشت : در حوزه مامایی با هماهنگی که بادبیرخانه شورای عالی بیمه ، وزارت بهداشت ، سازمان های بیمه گر و نظام پزشکی که محوریت اجرا را در این حوزه داشت ، انجام دادیم در سه استان نامبرده کارگاههای آموزشی را برگزار کردیم و فراخوان ها انجام شده و تمام کسانی که می خواهند در این طرح شرکت داشته باشند آموزش لازم را دیده و فناوری های مورد نیاز هم تولید شده است .

وی با بیان این که مصوبه هیات دولت برای پوشش بیمه ماماها خدمات دوران بارداری است خاطرنشان کرد : فعلا پوشش بیمه ای خدمات مامایی در دوران بارداری در سه استان اردبیل ، اصفهان و گلستان اجرایی شده  و در نهایت به کل کشور تعمیم داده می شود .

وی بیان داشت : همکاری بین دستگاهی امیدهای جدیدی را در حوزه توسعه خدمات برای مردم بوجود آورده است تا بتوانیم کاهش هزینه و دسترسی بیشتر را برای بیماران داشته باشیم و مباحث خود مراقبتی برای مشاوره های از راه دور و استفاده از تکنولوژی را سرلوحه کار قرار دهیم .

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به راه اندازی اینترنت ملی اذعان داشت :  شبکه ملی سلامت روی این بستر فراهم شده است و حتی بر بستر موبایل این امکان را داریم و تکنولوژی های متفاوتی را خواهیم دید و این مهم نوید بخش آن است که هزینه های سلامت را کاهش و میزان دسترسی و کیفیت مراقبت را بالا ببریم و آگاهی مردم را به حوزه سلامت بیشتر کنیم و در یک کلام موجب ارتقای سطح سلامت و شاخص های آن در کشور باشیم .

وی با تاکید بر این که نظام پزشکی برای اجرایی شدن امضای الکترونیک پزشکان متولی امر شده است بیان داشت : پیاده سازی نسخه الکترونیک همکاری بین بخشی است و کارگروهی برای آن شکل گرفته است که در این کارگروه سازمان غذا و دارو؛ معاونت درمان وزارت بهداشت و معاونت آموزشی آن ،  وزارت رفاه ، سازمان های بیمه گر و وزارت ict حضور دارند .

وی با اشاره به جلسه ای که با مسوولان سازمان تامین اجتماعی در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد ابراز داشت : در این جلسه سازمان نظام پزشکی با سازمان تامین اجتماعی کار خود را  نهایی کرد  و کارگروه مشترک شکل گرفت تا کارها  به طور جدی پیش برده شود که یکی خدمات تخصصی نسخه الکترونیک است که در یزد و قسمتی از آن در تهران انجام می شود و دیگری پوشش ماماها در سه استان نام برده است تا بصورت کامل با محوریت فناوری اطلاعات و نسخه الکترونیک کار را پیش ببریم.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.