پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دانشجویان پزشکی با «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای» آشنا می‌شوند

دانشجویان پزشکی با «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای» آشنا می‌شوند
وزارت بهداشت «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای» را که به پیشنهاد کمیسیون تخصصی اخلاق به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسیده است، به عنوان یکی از دروس دانشجویان علوم پزشکی، لازم الاجرا دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر مصطفی معین رییس کمیسیون تخصصی اخلاق سازمان نظام پزشکی با اعلام این مطلب، اظهارداشت: به دنبال تصویب شورای عالی سازمان نظام پزشکی برای نهادینه ساختن اخلاق حرفه‌ای در طبابت و امور پزشکی، موضوع تدوین راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در نهایت، برنامه آن به وزارت بهداشت ارائه گردید.

 

رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی همچنین اظهار داشت: بر همین اساس، آقای دکتر سعید نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی، تبیین استانداردهای اخلاق در حرفه پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی را شایسته تقدیر و تشکر دانست.

 

در متن مکاتبه دکتر فاطمه السادات نیری دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، با معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، آمده است:

 

با عنایت به ابلاغ برنامه درسی ملی آموزش دوره دکترای پزشکی عمومی مصوب شصت و هفتمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در اجرای بخشنامه شماره ۱۰۰/۱۶۶۴ مورخ ۹۷/۱۲/۱۳ مقام عالی وزارت در ارتباط با «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران» (پیوست) و بنا به تقاضای بعضی از دانشگاه‌ها، بدینوسیله فهرست منابع آموزشی پیشنهادی مباحث و کارگاه‌های درس «آداب پزشکی ۴» که بر اساس سرفصل محتوای برنامه درسی ملی انتخاب و پیشنهاد گردیده اند به شرح پیوست حضورتان تقدیم می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به استحضار مسئولین محترم درس مربوطه در آن دانشگاه رسانیده شود و در صورتیکه منابع پیشنهادی دیگر، فیلم ضبط شده و یا اسلایدهایی در برگزاری کارگاه‌ها و آموزش این درس در آن دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد مراتب و بسته‌های آموزشی جهت ثبت در «درسنامه ملی آموزش دوره دکترای پزشکی عمومی» به نام طراحی، مدرس و دانشگاه متبوع و بهره برداری سایر دانشگاه‌ها با رعایت کلیه حقوق معنوی به این دبیرخانه ارسال فرمایند. پیشاپیش از همکاری صمیمانه شما سپاسگزاری می‌نماید.

دکتر فاطمه السادات نیری

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.