جمعه، 31 فروردین 1403

جامعه پزشکی درآمد نامتعارف ندارد

جامعه پزشکی درآمد نامتعارف ندارد
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با گلایه از اظهارات غیرمستند نسبت به درآمد جامعه پزشکی گفت: تعرفه خدمات در هر دو بخش دولتی و خصوصی بر اساس قانون مشخص بوده و جامعه پزشکی درآمدن نامتعارف ندارد.

سید مصطفی شیریزدی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص درآمدهای نجومی که به جامعه پزشکی نسبت داده می شود بیان داشت : انتشار اخبار غیر مستند در رسانه ها و فضای مجازی سبب ایجاد یک بحران روحی و روانی در جامعه نسبت به گروه پزشکی شده است.

وی با گلایه از اینکه جو حاکم بر جامعه به گونه ای است که هر کس به راحتی هر حرفی را به جامعه پزشکی می زند، افزود : متاسفانه هجمه ها علیه جامعه پزشکی به گونه ای است که حتی به حریم شخصی پزشکان هم توجهی نشده و برخی افراد بدون در نظر گرفتن زوایای مختلف به خود اجازه می دهند که به آن ورود کنند.

وی با ابراز تاسف از این که جامعه پزشکی طی چند سال اخیر مورد بی مهری مردم قرار گرفته است ، ادامه داد : بحث درآمدهای نجومی جامعه پزشکی سبب دامن زدن به بی مهری ها و از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به پزشکان می شود و این در حالی است که اگر عده ای انگشت شمار خارج از ضوابط وتعرفه های مشخص کار می کنند نباید آنها را معیار کل جامعه پزشکی دانست.

شیریزدی با تاکید براینکه جامعه پزشکی بر اساس مصوبه دولت و کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات به فعالیت در دو بخش دولتی و حصوصی پرداخته است  ، تصریح کرد :  درآمدهای پزشکان در گروههای مختلف بسته به نوع  تخصص و سختی کاری که دارند متفاوت بوده و این دور از انصاف است که بخواهیم درآمدهای آنان را غیرمتعارف و نجومی عنوان کنیم.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت :  در کشور ما افراد بر اساس تعرفه های جاری که در هر صنف بر اساس قانون مشخص شد ه است حقوق و دستمزد می گیرند و مقایسه مشاغل با یکدیگر منطقی نیست .

 

وی با اشاره به این که میزان درآمدها در داخل گروه پزشکی بسته به نوع کار متفاوت است اذعان داشت :  هجمه های ایجاد شده علیه درآمدهای پزشکان سبب کاهش اعتماد مردم به این قشر می شود و باید عزم ملی از سوی سازمان های نظاره گر وجود داشته باشد تا جلوی این تخریب ها گرفته شود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.