جمعه، 10 فروردین 1403

در پی برگزاری چهاردهمین کنگره پوست مو:به ویزیت که اساس رشته طبابت است توجه بیشتری صورت گیرد

در پی برگزاری چهاردهمین کنگره پوست مو:به ویزیت که اساس رشته طبابت است توجه بیشتری صورت گیرد
دبیر علمی چهادهمین کنگره پوست و موی ایران گفت: متاسفانه بسیاری از مواد در زمینه زیبایی به صورت قاچاق وارد شده و فاقد هیچ گونه مجوز و کنترلی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، پروانه ساکت افزود: انتظار می رود بیماران در مراجعه به مطب بدون هیچ خجالتی از پزشک خود در مورد دارو اطلاعات کسب کرده و حتی کنجکاو در خصوص تاریخ و کشور صادر کننده آن باشند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای زیبایی باید توسط متخصصان انجام شود، ابراز داشت: متاسفانه برخی از شرکت های خارجی مواد را در بسته بندی آزمایشی به صورت قاچاق وارد کشور می کنند ومتخصصین پوست با آشنایی از این مواد، تقلبی بودن آن ها را تشخیص داده و به هیچ عنوان آن ها را استفاده نمی کنند.

این متخصص پوست و مو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تابلوی پزشکان، ابراز داشت: متاسفانه برخی از عنوان متخصص پوست برروی تابلوهای خود استفاده می کنند به علت عدم نظارت صحیح وزارت بهداشت، کلمه های خاصی در تابلوی پزشکان درج می شود.

وی با ابراز گلایه از اینکه شرکت هایی که در زمینه محصولات پوست و مو فعال هستند، کارشناسان خود را در کل کشور به جهت معرفی و تجویز محصولات خود پخش کرده اند، اظهارداشت: متاسفانه این مشاورین نه تنها در اکثر موارد خود را به عنوان پزشک معرفی می کنند بلکه به تجویز دارو برای بیماران هم اقدام می کنند. این در حالی است که مشاورین حق تجویز هیچ دارویی را ندارند.

ساکت ادامه داد: دراین زمینه از وزارت بهداشت درخواست پیگیری و جمع آوری این مشاورین را از سطح داروخانه های کشور کردیم. تا زمانی که وزارت بهداشت کنترلی بر روی متخصصین و داروخانه ها ندارند، مردم باید خود مراقبت سلامتی خود باشند.

وی در خصوص دستگاه های لیزر نیز یادآور شد: در چند سال اخیر دستگاه های مختلف با قیمت های مختلف وارد بازار شده است و نه تنها هیچ کنترل و نظارتی  بر روی آن ها وجود ندارد بلکه به هر متقاضی مراجعه کننده حتی غیر پزشک فروخته می شود.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه هر دستگاهی برای یک بیماری پوستی خاص کاربرد دارد، گفت: تشخیص این مهم حتی برای متخصصین پوست هم آسان نیست و این مهم در دوره های تخصصی و به صورت مداوم به همکاران پوست آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه تغییر تعرفه ها کاری مثبت و با ارزشی بود که از اخذ مبالغ غیرواقعی توسط برخی پزشکان جلوگیری کرد، اظهار داشت: اما باید کار کارشناسی بیشتری روی آن انجام شود. دراین راستا اگر به ویزیت که اساس رشته طبابت است توجه بیشتری صورت گیرد، بسیاری از مشکلات در زمینه تعرفه ها و خلاف هایی که گهگاه اتفاق می افتد، جلوگیری شده و گرایش به برخی رشته ها کمتر خواهد شد.   

 

گلایه متخصصین پوست از سلیقه ای عمل کردن مسئولین در  تعیین تعرفه ها

درادامه دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره پوست و مو با تاکید بر اینکه متخصصین پوست و مو همانگونه که در درمان محتاط هستند، درتعرفه ها  نیز جانب احتیاط را رعایت می کنند، خاطرنشان کرد: تعرفه های رشته پوست از کتاب نیویورک تعیین شد اما متاسفانه تعداد ضایعات در آن نامشخص و تعرفه جراحی ها کمتر از تعرفه ای بود که در کتاب مشخص شده بود.

محمد گلشنی خاطرنشان کرد: به علت مواردی که ذکر شد، و همچنین سلیقه ای عمل کردن مسئولین در تعیین تعرفه ها، انجمن پوست با آن که با کل این طرح موافقت صد در صدی خود را اعلام کرده است، اما از امضای تعرفه های مشخص شده در وزارت بهداشت امتناع کرد. این در حالی است که وزارت بهداشت مشکل خاصی با متخصصین پوست و مو ندارد چرا که متخصصین این رشته بر اساس تعرفه ها، کار می کنند.

این متخصص پوست و مو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعمال زیبایی یک کار هنری محسوب شده و نمی توان آن را با عدد و رقم سنجید. به همین علت تعیین تعرفه برای اعمال زیبایی کار صحیحی نبود.

.

انتهای خبر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.