جمعه، 31 فروردین 1403

علی‌رغم هجمه‌ها علیه حامعه پزشکی/ اعزام ‍پزشکان به مناطق محروم برای درمان رایگان مردم ادامه دارد

علی‌رغم هجمه‌ها علیه حامعه پزشکی/ اعزام ‍پزشکان به مناطق محروم برای درمان رایگان مردم ادامه دارد
با تمام ناملایمات و سختی هایی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد اما گروه مدد محرومان همچنان مشتاق خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه قشر مستضعف، است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، مجمع داوطلبان درمانگر "مدد محرومان" سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مناطقی از کشور را که از خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی برخوردار نیستند، شناسایی کرده و نسبت به اعزام تیم درمانی به آن مناطق اقدام می کند.

دكتر محمد حسين نعيمي با بیان اینکه از سال 88 گروهی از پزشکان، داوطلب خدمت رسانی به مناطق محروم شدند، گفت: این کار با نام مدد محرومان و با حمایت سازمان نظام پزشکی آغاز و هر دو سه ما یکبار، انجام می شود.

 دکتر محمد حسین نعیمی در ادامه افزود:در این امداد رسانی، ابتدا مسئول گروه با سازمان نظام پزشکی شهرستان مربوطه ارتباط گرفته و بر حسب اعلام نیاز و لیست مناطق محرومی که از طرف وزارت کشور در اختیار داشت، محل مورد نظر انتخاب، هماهنگی ها انجام و با فراخوان، پزشکانی که مایل به خدمت رسانی دراین مناطق بودند، به آن جا اعزام می شدند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به انگیزه انجام چنین کارهایی در کشور، اظهار داشت: معمولاْ افراد زمانی که در حیطه پزشکی وارد می شوند، انگیزه خدمتی دارند و با  توجه به اینکه خدمت رسانی در مناطق محروم زحمت مضاعفی دارد بسیاری از پزشکان راغب به خدمت در این مناطق هستند.

وی با تاکید بر اینکه کار ما تنها در حیطه پزشکی و بهداشتی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از پزشکان از چنین سفرهایی آگاهی نداشته و هنگام ملحق شدن به این گروه، بسیار هیجان زده و مشتاق برای خدمت رسانی می شوند که این امر نشان می دهد اگر همکاران از چنین کارهایی مطلع شوند، با جان و دل در آن شرکت می کنند.

 این متخصص داخلی با اشاره به اینکه در هر سفر حدود 20 نفراز همکاران گرد هم آمده و به مدت 3 تا 5 روز به مناطق محروم اعزام می شوند، ابراز داشت: معمولا در هر رشته یک نفر شرکت می کند اما بر حسب نیاز امکان شرکت دو نفر در یک رشته هم وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سازمان نظام پزشکی در مورد ارایه خدمات رایگان به مردم نیازمند در مطب گفت: بنده از ابتدا در مراکز دولتی مشغول به فعالیت بودم وبا کار در مراکز دولتی بیشتر راضی می‌شوم.

دکتر نعیمی در پایان گفت: اگر پزشکان همکار از چنین کار خیرخواهانه ای مطلع شوند، به طور قطع در آن شرکت کرده و این اطمینان را دارم که همگی استقبال خوبی را از این مهم خواهند داشت بنابراین یک بار همراهی با این گروه مسلما اصرار برای شرکت در دفعات بعد را بیشتر خواهد کرد.     

انتهای خبر/ 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.