جمعه، 31 فروردین 1403

سياست‌های رهبری موفق‌ترين سند راهبردی كشور در حوزه سلامت

 سياست‌های رهبری موفق‌ترين سند راهبردی كشور در حوزه سلامت
رييس سازمان نظام پزشكی با اشاره به مشکلات سال‌های اخیر پزشکان گفت: سياست‌های مقام معظم رهبری موفقترین سند بالادستی در حوزه سلامت کشور است.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ عليرضا زالی رييس کل  سازمان نظام پزشكی با اشاره به اينكه مجمع انجمن های علمی را می توان يك تريبون فاخر در اختيار جامعه پزشكي برای بحث هاي فنی و تكنيكال حوزه سلامت در نظر گرفت، افزود: هر تريبون مدنی كه بر روی جامعه پزشكي معطوف می شود، بايد تلاش كنيم تا جايگاه آن ارتقا پيدا كند.

وی با اشاره به  مشكلات پزشکان در سال‌های اخير گفت: پزشكان با مشكلاتی مانند ماليات و عوارض شهرسازي روبه رو شدند كه با يك اعمال نظر و نگاه منصفانه به سادگي مي توانند مرتفع شوند.

وی ادامه داد: در طول سال هاي اخير مجمع انجمن هاي علمي با كار تشكيلاتي منظمي كه به کار گرفته، توان خوبي براي ايجاد سينرژيك در فرآيندهای مدنی در حوزه مجموع انجمن های كشور متبلور شده و اين موضوع فرصت خوبي براي جامعه پزشكي است.

زالی اظهار كرد: در برخي اسناد بالادستي كشور، راه حل‌هاي خوبي برای حل مشكلات مطرح شده که در اين زمينه يكی از مرتب ترين، موفقترين و جدیدترین سند راهبردي و فرادستي كشور در حوزه سلامت، سياست هاي مقام معظم رهبری است كه بايد بخش هاي مختلف آن تدوين و آيين نامه هاي اجرايي آن طراحي شوند.

وي با بيان اينكه در سند توسعه چهارم و پنجم انجمن ها مورد توجه قرار گرفته بود، افزود: اميد است كه در سند ششم توسعه نيز به انجمن ها اشاره شود تا با كمك قانون مشكلات و انتظارات مردم و جامعه پزشكي در حوزه سلامت مرتفع شود.

وی در زمينه ارتباط سازمان نظام پزشكي و تعامل انجمن هاي علمي تخصصي گفت: ارتباط و تعامل هاي خوبي وجود دارد و ما چند كار نمادين را نيز انجام داديم و سراي اصلي انجمن هاي علمي تخصصي سازمان نظام پزشكي است.

رييس سازمان نظام پزشكي بيان كرد: كار هوشمندانه اي با ابتكار هیات علمی‌ها، رييس مجمع انجمن هاي پزشكي و رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس در زمينه بحث اخلاق در انجمن هاي علمي صورت گرفته و سازمان نظام پزشكي بر اساس تفاهم نامه اي كه منعقد شده آن را به عنوان يك بیانیه مشروع و رسمي در حوزه اخلاق پذيرفته است.

وي ادامه داد: كميته اخلاق جايگاه بسيار خوب در حال نشر و توسعه دارد که در بحث انتظامي تلاش كرديم كه فايل همكاران كارشناس انتظامي تقريبا متاثر از نظرات همكاران انجمن هاي علمي تخصصي باشد که در كشور يك هزار و ٢٠٠ كارشناس انتظامي داريم و ٩٨ درصد آنها از مجموعه انجمن هاي علمي هستند.
زالی با بیان اينكه سعي شده در هر شورا يا كميته اي در نظام پزشكي، افرادي از انجمن هاي علمي تخصصي حضور داشته باشند، گفت: علاوه بر كارشناسان، چهار هزار نفر با ناوگان انتظامي نظام پزشكي مشاركت دارند.

زالي در مورد جايگاه والا پزشكان در جامعه گفت: براساس آخرين بررسی‌های ميداني، كماكان وجاهت و جايگاه بالا پزشكان در جامعه ثابت شده که خوشبختانه اين بررسي ها اغلب در دستگاه‌هاي غیرمرتبط انجام شده كه مي توان آن را به عنوان يك سند محکم در نظر گرفت.

وی اظهار كرد: تبارشناسي گروه هاي پزشكي در حال تعديل و گذار است و بسياري از پزشكان نسل جوان جوياي كار،  با دغدغه امنيت شغلي پايدار و پزشكان بازنشسته با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي كنند که تبارشناسي متفاوت مي تواند به انجمن هاي پزشكي و وزارت بهداشت كمك كند تا اين مشكلات از بين بروند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.