جمعه، 10 فروردین 1403

تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت دائمی شد

تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت دائمی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حل مشکلات سلامت مردم، با واریز هر ساله یک واحد درصد به مالیات بر ارزش افزوده بخش سلامت موافقت کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 9 آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با ماده 47 این طرح با 189 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 47 طرح مذکور علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، صرفاً یک واحد درصد در هر سال به‌عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت، مستقیماً به ردیف درآمدی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می‌گردد، واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش، صددرصد (100%)منابع دریافتی از طریق ردیف یا ردیف ‌هایی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود، به پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع)، اختصاص می‌یابد و پس از تحقق هدف مذکور نسبت به تأمین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیأت‌‌‌‌ امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت اقدام شود. 

این گزارش می افزاید:هرگونه پرداخت هزینه‌های پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه کار، کمک‌های رفاهی، پاداش، فوق‌العاده‌‌‌‌های مأموریت، کارانه، بهره وری، مدیریت، نوبت کاری، دیون و مانند آن و هزینه‌های اداری نظیر اقلام مصرفی اداری و تأمین اثاثیه و منصوبات اداری از این محل ممنوع می‌باشد. 

شایان ذکر است، امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ترک مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع بیش از 700تن از مدیران ومترون های پرستاری بیمارستان‌های سراسر کشور، از رییس و نمایندگان مجلس به دلیل مصوبه امروز نمایندگان، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.