جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی: کشور، دوران بهبودی بعد از عمل خود را سپری می کند/ باید تجدید نظر و خانه تکانی اساسی در آموزش پزشکی صورت گیرد

رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با ابراز تاسف از اینکه کشور ما به عنوان یک بیمار بدحالی است که تمام توان خود را از دست داده، عمل شده و دوران بهبودی پس از عمل خود را سپری می کند، گفت: باید کمک کنیم این بیمار ناتوان در سلامت کامل کار خود را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر ایرج فاضل رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی در نشست خبری هیات رئیسه مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور، رکود اقتصادی و آمار بالای بیکاری نزدیک به 8 میلیون نفر در کشور است، اظهار داشت: کشور باید دوباره سامان یافته و با چرخیدن چرخه اقتصادی، عزت بیشتری پیدا کند تا بتواند روزهای بهتری را نظاره گر باشد.

 

* اقتصاد فاسد دولتی یکی از دلایل رکود اقتصادی ما است

وی با ابراز خرسندی از اینکه موفقیت عظیم در برجام مسئله کوچکی نیست، افزود: متاسفانه اقتصاد فاسد دولتی یکی از دلایل رکود اقتصادی ما است و باید با انتخاب درست نمایندگان برای دفاع از حقوق از دست رفته ملت تلاش و  به دنبال احیای همه مسائل ملت باشیم.

فاضل ادامه داد: یکی از مشکلاتی که به دست همین ملت حل شدنی است، حضور در انتخابات صحیح و سالم به عنوان یک رخداد و وظیفه ملی است و این فرصت را مغتنم شمرده و به پای صندوق های رای بروند.

وی در خصوص اینکه بسیاری اعتقاد دارند که شرکت درانتخابات هیچ تفاوتی در شرایط کشور ایجاد نمی کند، ابراز داشت: اگر کسی در این کشور زندگی می کند باید در  سرنوشت خود دخیل باشید و این کار با آمدن به پای صندوق های رای امکان پذیر است.

رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات دارای دو حسن است یک اینکه افردی که نباید انتخاب شوند کنار می روند و افرادی که باید انتخاب شوند، انتخاب می شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به سرنوشت ساز بودن این انتخابات با حضور پر شور مردم دراین روزهای حساس، تصریح کرد: مجمع انحمن های علمی تخصصی به عنوان نماینده حدود 200 انجمن به مشکلات جامعه پزشکی پرداخته و با هیات رئیسه ای متشکل از نماینده تمام این انجمن ها قطعا حضوری فعال در این انتخابات را خواهد داشت.

 

* باید تجدید نظر و خانه تکانی اساسی در آموزش پزشکی صورت گیرد

فاضل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع آموزش پزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: باید تجدید نظر و خانه تکانی اساسی در آموزش پزشکی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هرکسی نمی تواند قاضی یا پزشک شود و یک کنکور برای انتخاب افراد مناسب برای پزشکی کافی نیست و می تواند مشکلات بسیاری را که با جان و آبروی مردم سروکار دارد، به وجود آورد.

رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با اشاره به انتشار خبری در سایت ها مبنی بر فاصله 100 تا 300 برابری در آمد پزشکان و پرستاران، ابرازداشت: نمی دانم این رقم ها را از کجا می آورند چرا که یک حرف موهوم است و حتی بسیاری از پزشکان از یک پرستار هم حقوق کمتری را دریافت می کنند و این رقم ها ساختگی است.

وی ادامه داد: امکان دارد پزشکی درآمد غیر عادی داشته باشد اما در مورد تمام پزشکان کشور این مهم صدق نمی کند. برای تساوی میان همه مردم در جامعه یا باید همه فقیر باشند و یا باید به افراد نیازمند رسیدگی بیشتری صورت گرفته و آنها را تامین کنیم تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

فاضل با گلایه از اینکه به پرستاران رسیدگی خوبی صورت نمی گیرد، افزود: این در حالی است که پر زحمت ترین و بزرگترین نقش را در پزشکی و بهبود بیماران، پرستاران بر عهده دارند و بیش از این ها باید به آن ها پرداخت شود و آن چه که هم اکنون به آنها پرداخت می شود، کافی نیست. 

انتهای پیام/ع   

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.