پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رییس سازمان غذاو دارو عنوان کرد/ کاهش ۱۰ درصدی اعتبار مابه‌التفاوت نرخ ارز در بودجه دارویی ۹۴

رییس سازمان غذاو دارو عنوان کرد/ کاهش ۱۰ درصدی اعتبار مابه‌التفاوت نرخ ارز در بودجه دارویی ۹۴
رییس سازمان غذاو دارو ضمن تشریح جزئیات بودجه دارویی در سال 94، کاهش نیافتن بودجه حمایتی از بیماران را خواستار شد و گفت: یارانه دارو و مابه‌التفاوت نرخ ارز روی هم حدود 2400 میلیارد تومان بوده که البته روی بیماران خاص و صعب‌العلاج متمرکز است، چراکه در غیر این صورت بیماران قادر به پرداخت هزینه‌های دارویی‌شان نخواهند بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با (ایسنا)،در تشریح جزئیات بودجه سال 94 حوزه غذا و دارو گفت :بودجه سازمان غذا و دارو که برای فعالیت‌های خود سازمان است،نسبتا مناسب دیده شده و ما در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش بودجه داریم.

وی در این باره افزود: اما سازمان در زمینه بودجه‌ای که مربوط به بیماران است، افزایش بودجه‌ای نداشته و ردیف یارانه ما بدون تغییر بوده است. همچنین امسال ردیفی که جهت جبران تغییر نرخ ارز و پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز دارو به منظور حمایت بیماران در نظر گرفته شده بود، 10 درصد کاهش یافته است. البته باید درک کنیم که فشار بودجه‌ای روی دولت است و درآمدهای دولت و قیمت نفت به شدت کاهش یافته و باید شرایط بودجه‌ای فعلی کشور را درک کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان یارانه دارو کفاف هزینه‌های دارویی را می‌دهد در مورد میزان یارانه دارو اظهار کرد: یارانه دارو و مابه‌التفاوت نرخ ارز روی هم حدود 2400 میلیارد تومان بوده که البته روی بیماران خاص و صعب‌العلاج متمرکز است، چراکه در غیر این صورت بیماران قادر به پرداخت هزینه‌های دارویی‌شان نخواهند بود.

وی افزود: البته برای سال آینده 10 درصد از میزان اعنبار مابه‌التفاوت نرخ ارز کم شده که امیدواریم بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فشاری به مردم وارد نشود. البته از دولت و مجلس درخواست می‌کنم که در صورت امکان بودجه حمایتی سازمان کاهش نیابد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.