جمعه، 10 فروردین 1403

خلاء‌های شغلی کادر درمان نباید از سوی رشته‌های دیگر پر شود

خلاء‌های شغلی کادر درمان نباید از سوی رشته‌های دیگر پر شود
رئیس انجمن علمی مامایی ایران: دانشجوی مامایی وقتی رشته تحصیلی خویش را انتخاب و طی 4 سال آموزش حرفه‌ای می‌بیند نباید با به‌کارگیری آنان در سایر کادرهای درمانی به دلیل خلاء‌های شغلی، سیستم آموزش را زیر سؤال ببریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی: رئیس انجمن علمی مامایی ایران، نمایندگان جامعه مامایی در شورای عالی نظام پزشکی، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی روز گذشته در پی اظهارات مسؤولان وزارت بهداشت مبنی بر به‌کارگیری ماماها به عنوان پرستار، جلسه‌ای را در حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی برگزار و مراتب اعتراض خویش را اعلام نمودند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران در این جلسه شرح وظایف جهانی مامایی را زایمان طبیعی عنوان و اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان نظام توصیه کرد، وزارت بهداشت در این راستا برنامه‌ریزی کرده و از نیروی‌های موجود در جایگاه‌های تخصصی خودشان بهره ببرد، این امر قطعاً بسیاری از معضلات نظام سلامت ما را کاهش خواهد داد.

آباد همچنین این اظهارات را به دور از کار کارشناسی و مطالعه شده دانست و گفت: بهتر بود مسؤولان وزارت بهداشت قبل از اعلام اینگونه صحبت‌ها نظرات کارشناسی انجمن‌های مرتبط را نیز جویا شوند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.