پنجشنبه، 30 فروردین 1403

ساختمان جدید نظام پزشکی استان قزوین افتتاح شد

ساختمان جدید نظام پزشکی استان قزوین افتتاح شد
در مراسمی با حضور رئیس كل سازمان نظام پزشکی بهره برداری از ساختمان جدید نظام پزشکی استان قزوین آغاز شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل: روز چهارشنبه در مراسمی با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، دكترعلیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، مرتضی روزبه استاندار، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داود محمدی نماینده مردم استان در مجلس، جمال انصاری رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان، علی اکبر زینالو رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، محمد حسن شلویری رئیس نظام پزشکی استان ساختمان جدید سازمان نظام پزشکی قزوین افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

این ساختمان در زمینی به مساحت 350 مترمربع با زیربنای 665 مترمربع در سه طبقه در شهرک مینودر قزوین ساخته شده است. این ساختمان با پنج میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در مدت هشت ماه ساخته شده و دارای 10 اتاق اداری، سالن کنفرانس و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 63 نفر است.

صیانت از جایگاه پزشکی و ترویج اخلاق حرفه ای اولویت سازمانی

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم افتتاحيه ساختمان جديد نظام پزشكي قزوين در خصوص اولویت های سازمان نظام پزشکی کشور در سال آینده اظهار داشت : صیانت از جایگاه والای جامعه پزشکی کشور در مجموعه، ایجاد فرآیندهای مبتنی بر تعامل سازنده با دستگاههای حاکمیتی کشور و استفاده از ظرفیت سازمان برای ترویج اخلاق حرفه ای، ایجاد حرکت های مبتنی بر حکمت مداری در ارائه خدمات پزشکی، استفاده از ظرفیت های گروه پزشکی، وحدت و انسجام صنف از مهمترین رویکردهای سال آینده است. زالی یادآورشد: ظرفیت سازی نوین در سازمان نظام پزشکی کشور برای ایجاد فعالیت های نوین آموزشی، اخلاقی، فرهنگی، معیشتی و رفاهی در دستور کار مسئولان جدید سازمان قرار دارد. رييس كل نظام پزشكي همچنين بیان کرد: با استفاده از راهبرد خودپالایشی و ظرفیت پیشکسوتان حوزه پزشکی همچنین انجمن های علمی تخصصی و سازمانهای نظام پزشکی و هیئت مدیره های مستقر در سازمانهای پزشکی می توانیم گامی اساسی برای کاهش قابل توجه تخلفات در این جامعه برداریم که این کار مهم با استفاده از ظرفیت های پالایشی و ایجاد ظرفیت درون زایی جامعه پزشکی کشور محقق می شودو می تواند به تعالی خدمات این حوزه منجر شود. زالی، استاندارد سازی و افزایش کیفیت ارائه خدمات را از دیگر راهبردهای اصلی سازمان نظام پزشکی کشور ذکر کرد و گفت:با همگرایی وزارت بهداشت در دوره جدید تلاش می کنیم ضمن ایجاد زیرساخت مناسب در کشور بخشی از فعالیتهایی که از جنس تصدی گری است به دیگران سپرده شود که در این راستا تفاهم نامه های مختلفی با بخشهایی از جمله وزارت بهداشت صورت گرفته و برخی در شرف انعقاد است تا با ایجاد ظرفیت های جدید در سازمان از توانمندی های بالنده آحاد جامعه پزشکی کشور در فرآیند استفاده از صاحبان حرف پزشکی در امور مربوط به جامعه استفاده بهینه شود که به چابکی و چالاکی مدیریت هم کمک می کند.

شلویری: عضویت 2820 پزشک در نظام پزشکی استان

محمد حسن شلویری رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین درمراسم افتتاحيه اين ساختمان گفت: این سازمان از سال 68 فعالیت خود را در استان آغاز کرده و در حال حاضر دو هزار و 820 نفر عضو دارد. وی افزود: یک هزار و 132 پزشک عمومی، 454 پزشک متخصص، 380 دندانپزشک، 650 پیراپزشک، 34 همكاران علوم آزمایشگاهی، 177 داروساز و 640 لیسانس پروانه دار عضو این سازمان هستند و به مردم خدمت می دهند. شلویری بیان کرد: خوشبختانه در استان قزوین با کمترین شکایت از پزشکان مواجهیم اما انتظار داریم رسانه ها به جای طرح مسائلی مانند زیرمیزی و تخلفاتی که در هر صنفی اجتناب ناپذیر است به بیان مشکلات واقعی این صنف بپردازند. رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین بیان کرد: غیر واقعی بودن تعرفه ها یکی از مشکلاتی است که به بروز برخی مسائل کمک می کند لذا باید در نگاهی منطقی برای واقعی شدن هزینه خدمات پزشکی گام برداریم. وی تصریح کرد: با فعال شدن شعب سازمان نظام پزشکی در آبیک، البرز و تاکستان این مراکز با کمبود فضا مواجهند که امیدواریم مساعدت لازم برای حل آن انجام شود تا ساختمان آبرومندی برای این گروه تهیه شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.