جمعه، 10 فروردین 1403

اطلاعیه سازمان نظام پزشکی در خصوص مباحث مالیاتی پزشکان

اطلاعیه سازمان  نظام پزشکی در خصوص مباحث مالیاتی پزشکان
سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران نقطه نظرات خود را در خصوص اتهام فرار مالیاتی پزشکان اعلام نمود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، اخیراً یکی از مدیران سازمان مالیاتی کشور مطالبی مربوط به اتهام فرار مالیاتی پزشکان و درخواست از مردم برای گزارش این امر ابراز کرده‌اند که مایه تعجب و شگفتی است. در این خصوص ذکر چند نکته به عنوان نقطه نظرات سازمان نظام پزشکی کشور لازم به نظر می‌رسد.

**نکته اول اینکه پزشکان هر ساله با افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل مالیات خود را بر اساس ممیزی انجام شده پرداخت می­کنند و شاید در این مورد یکی از خوش حساب‌ترین گروه‌های اجتماعی هستند.

**نکته دوم اینکه اتهام فرار مالیاتی به پزشکان در حقیقت توهین به مأموران شریف و ممیزین درست کار وزارت دارایی است.بدیهی است که در فرض صحت این ادعا این مأموران و کارمندان داریی هستند که در انجام وظیفه خود به نحو ابهام انگیزی تعلل ورزیده‌اند و البته این امر خالی از صحت است.

**و نکته آخر و عجیب‌تر درخواست از مردم برای گزارش این امر است.این درخواست صرف نظر از چگونگی دستیابی به این اطلاعات ، مردم را در مقابل جامعه خدمت گزار پزشکی قرار می‌دهد و دیوار بی‌اعتمادی‌ را به عنوان آفت بزرگ جامعه بلندتر می‌کند و به تشویش افکار عمومی دامن می‌زند.

لازم به ذکر است که سازمان نظام پزشکی در جلسات با مسئولین بلند پایه سازمان مالیاتی کشور خواستار دو مسأله اساسی بود. نخست آن که دریافت مالیات از پزشکان مبتنی بر رعایت انصاف و عدالت باشد و دوم آن که ترتیبی اتخاذ شود که اخذ مالیات در شرایطی متناسب با شأن این حرفه انجام پذیرد.در همین فرصت از ریاست عالیقدر سازمان مالیاتی کشور جناب آقای دکتر تقوی‌نژاد به خاطر همکاری سازنده و کارساز ایشان سپاسگزاری میشود. انتظار می‌رود با برخورد قاطع و شایسته با اظهارات بی‌پایه و غیر مسئولانه افراد نسبت به پیشگیری از اینگونه اقدامات مخرب و سفسطه آمیز اقدام شود.

نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران معتقد است که علیرغم کوشش سازمان یافته و گسترده برای بی‌اعتماد کردن جامعه به پزشکان که مسلماً مورد حمایت دلسوزان و دوستان مردم نیست، هنوز جامعه پزشکی به عنوان یکی از مورد اعتمادترین گروه‌های اجتماعی مرجع مورد حمایت مردم است و پزشکان این مملکت کماکان، از محبت و قدرشناسی مردم برخوردارند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.