پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کمک های حاصل از اعتبارات الوند به بار نشست

کمک های حاصل از اعتبارات الوند به بار نشست
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی از افتتاح ساختمان نظام پزشکی شهرستان کنگان که با کمک مالی حاصل از فروش ساختمان الوند خریداری شده بود؛ خبر داد.
 

دکتر عباس آقازاده مسرور رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به سفرهای استانی و جلساتی که با حضور ریاست کل سازمان نظام پزشکی برای بررسی مسائل و مشکلات نظام پزشکی ها با شورای هماهنگی استان ها انجام می گیرد ؛ بیان داشت :  در آخرین سفر استانی سال 95 به بوشهر رفتیم تا از نزدیک در جریان مشکلات نظام پزشکی های این استان قرار گیریم .

وی با اشاره به این که روند سلامت را در این منطقه کشور مورد بررسی قرار دادیم ، افزود:  سازمان نظام پزشکی شهرستان کنگان که مرکزیت انجام امور نظام پزشکی های عسلویه، بند دیر و خود کنگان را برعهده دارد فاقد دفتر کار مناسب برای انجام امور خود بود به طوری که در یک اتاق مشترک با دانشگاه و چند ارگان دیگر فعالیتهای لازم را انجام می داد.

وی با بیان این که کنگان از جمله شهرهایی است که 50 میلیون تومان کمک مالی از محل فروش ساختمان الوند تهران دریافت کرده است ؛ ادامه داد : طی یک اقدام حساب شده و مدیریتی و در کمترین زمان ممکن نظام پزشکی این شهرستان با اعتباراتی که خود تهیه کرده بود یک آپارتمان نسبتا مناسب را خریداری کرد که با حضور فرماندار ، امام جمعه شهرستان ، مقامات شبکه بهداشت ، رییس نظام پزشکی برازجان ، نماینده نظام پزشکی بوشهر و  اعضای هیات مدیره نظام پزشکی کنگان دوشنبه 23 اسفندماه افتتاح گردید.

آقازاده با اشاره به عدم حضور ریاست کل سازمان نظام پزشکی به دلیل جلسات متعدد کاری پایان سال ، تصریح کرد : در این مراسم دکتر سعادتیان رییس نظام پزشکی کنگان از زحمات دکتر زالی ریاست کل سازمان نظام پزشکی و همچنین مجمع عمومی که پیگیر مسائل و مشکلات نظام پزشکی شهرستان ها بوده و کمک های مالی لازم را مبذول داشتند ، تشکر و قدردانی نمود.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به کیفیت و پتانسیل کاری اعضای هیات مدیره نظام پزشکی کنگان بیان داشت : کنگان نمونه موفق استفاده از کمک های مالی حاصل از فروش ساختمان الوند است که در تشویق ،ترغیب  و تقویت سازمان نظام پزشکی برای انجام کمک های مالی به شهرستان ها نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به این که بالغ بر 80 شهر در لیست دریافت کمک های نقدی سازمان نظام پزشکی کل قرار دارند ؛ گفت : 50 میلیون تومان از محل اعتبارات ساختمان الوند برای کمک به هر یک از نظام پزشکی شهرستان ها در نظر گرفته شده که چک های آن آماده است و تاکنون 50 شهر این کمک ها را دریافت کرده و مابقی نیز با مراجعه به سازمان نظام پزشکی می توانند چک خود را دریافت کنند.

به گفته وی هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با کمک کارشناسی کمیته معتمدین مجمع عمومی و همراهی صمیمانه ریاست کل سازمان و معاونت پشتیبانی توانست از محل اعتبارات ساختمان الوند برای هر یک از این 80 شهر کمک 50 میلیون تومانی را لحاظ کند که امید می رود شهرهای نیازمند دیگر هم به این لیست اضافه شوند.

آقازاده  با ا شاره به جلسه ای که با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ؛ معاونتها و نمایندگان سازمان های بیمه گر تشکیل شد ، اظهار داشت : طبق اظهارات نمایندگان سازمان های بیمه گر ، مطالبات پزشکان ، بیمارستان ها و بخش خصوصی استان بوشهر از سایر استان ها جلوتر است و قول دادند پرداخت ویژه ای تا عید نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد : بنابر گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اجرای طرح تحول تعداد تختهای بیمارستانی این استان به دو برابر افزایش یافته و تخصص های تازه ای به منطقه جذب شده است اما به موازت آن نیروی انسانی لازم وجود نداشته و در جهت راضی نگه داشتن همان نیروها مشکلات عدیده ای دارند.

وی از جمله پروژه های مهم در حال ساخت و پیگیری را بیمارستان هسته ای این  استان عنوان کرد و گفت : پیشرفتهای خوبی در سیستم بهداشتی و درمانی بوشهر دیده می شود که می توان به ساخت بیمارستان هسته ای بوشهر ویژه مقابله با عوارض و ارائه خدمات به کسانی که دچار حادثه هسته ای می شوند اشاره کرد.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در پایان ، خاطرنشان کرد : سازمان نظام پزشکی به عنوان یک Council علاوه بر این که مدافع سلامت مردم است از منافع ارائه دهندگان خدمات یعنی جامعه پزشکی  نیز دفاع می کند .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.