جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس انجمن علمی مامایی ایران : دغدغه جامعه مامایی داشتن نسلی سالم است

رئیس انجمن علمی مامایی ایران : دغدغه جامعه مامایی داشتن نسلی سالم است
خداکرمی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 700 هزار نوزاد در اتاق عمل به دنیا آمده است،گفت: در مقابل هر عمل و برنامه ای که به سلامت نسل آینده آسیب بزند فریاد میزنیم.

ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما با اشاره به شعار امسال این روز که "ماماها برای فردایی بهتر" است ،اظهار داشت :شواهد علمی نشان داده کشورهایی که قدر مامایی را دانسته و از خدمات او بهره مند شده اند ،سرعت رسیدن به شاخص های سلامت را در خود افزایش داده اند .

وی با اشاره به اینکه ماما از بدو تولد تا انتهای زندگی یک خانواده می تواند بهترین خدمات را ارائه دهد افزود:14 سال در مقابل هر عمل جراحی که منجر به تولد یک نوزاد شود فریاد زدیم و سرانجام موفق شدیم تا زایمان طبیعی را به عنوان یکی ازاهداف مهم طرح تحول نظام سلامت مطرح کنیم .

وی با بیان اینکه در مقابل تمام سختی ها و معضلاتی که جامعه مامایی با آن دست به گریبان است صبورانه ایستاده ایم ادامه داد:تمامی دغدغه های جامعه مامایی بخاطر داشتن نسلی سالم در آینده است چرا که میخواهیم هیچ نوزادی از زندگی داخل رحمی محروم نشود.

خداکرمی بسیاری از بیماری های نسل جدید نظیر آسم ؛دیابت ؛چاقی و کم خونی را حاصل تولد به روش سزارین عنوان کرد و گفت : تمامی این بیماریها به نحوه زندگی داخل رحم باز می گردد و وقتی بیمار تولید کنیم کشور سالمی نخواهیم داشت .

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با بیان اینکه جامعه مامایی به علم و مهارتهای خود در جهت ارتقای سطح سلامت خانواده ها می افزاید خاطرنشان کرد : با همه تلاش هایی که این قشر در جهت سیاستهای کلان سلامت و جمعیت انجام می دهد خواستار مطالبات به حقی است که با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان نظام پزشکی درصدد احقاق آنها هستیم.

وی در پایان یاد آور شد :طبق مصوبه سال 73 سازمان های بیمه گر موظف به عقد قرار داد با ماما ها هستند که با رایزنی های انجام شده با سازمان تامین اجتماعی خواستار اجرایی شدن این امر هستیم .

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.