پنجشنبه، 9 فروردین 1403

قائم مقام وزیر بهداشت : بودجه ۲۷ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت سال آینده هم تکرار می‌شود

 قائم مقام وزیر بهداشت : بودجه ۲۷ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت سال آینده هم تکرار می‌شود
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: کل بودجه وزارت بهداشت امسال به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسید. حمایت دولت از تحول نظام سلامت همچنان ادامه دارد و مطمئن هستیم مجلس هم با توجه به موفقیت این طرح بودجه‌های نظام سلامت را افزایش خواهد داد.
 به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي به نقل از خبرگزاري فارس، ایرج حریرچی افزود:‌ امسال طبق قانون 4800 میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها به بودجه های سلامت اضافه شد، علاوه بر آن 2900 میلیارد تومان هم از محل یک درصد ارزش افزوده با مصوبه مجلس به بودجه های نظام سلامت اضافه شد. اینها رقمهای عمده‌ای بودند که در اختیار وزارت بهداشت برای اجرای برنامه های تحول سلامت قرار گرفت.
وی ادامه داد: علاوه بر آن یک ردیف اعتباری 2027 میلیارد تومانی هم از قبل برای اجرای برنامه پزشک خانواده در اختیار داشتیم که در سال 93 هم تکرار شد و از همین اعتبار برای پیشبرد برنامه پزشک خانواده در فارس و مازندران استفاده کردیم.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: تنها پولی که دولت برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت به بودجه های مصوب مجلس اضافه کرد یک اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی بود که تمام آن برای کاهش هزینه های مردم در طرح تحول نظام سلامت هزینه شد.
حریرچی اضافه کرد:‌ با توجه به موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش سهم پرداختی مردم در بخش دولتی و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات این مراکز انتظار ما از مجلس این است که اعتبارات این طرح را که در سال جاری هزینه شد در سال آینده هم مصوب کنند و بلکه مطمئن هستیم با رشد بیشتر این طرح برای بهبود و ارتقای سلامت مردم همکاری می کنند.
وی گفت: با ادامه اجرای طرح تحول سلامت به خصوص فاز خدمات بهداشتی آن که ضمن تقویت خدمات پزشکی و سلامت در روستاها و حاشیه شهرها به تقویت برنامه پزشک خانواده که اکنون در فارس و مازندران در حال اجراست، منجر می شود، مطمئن هستیم که حمایت و همکاری دولت و مجلس را همچنان از برنامه های وزارت بهداشت خواهیم داشت
.قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: کل اعتباری که امسال برای اجرای برنامه های وزارت بهداشت در اختیار داریم 27 هزار میلیارد تومان است که خوشبختانه با تخصیص مناسبت در ماههای گذشته توانستیم به موقع بسیاری از خدمات را به مردم ارائه کنیم.
وی گفت: اعتباراتی که دولت برای اجرای برنامه ها و تعهدات خود تخصیص می دهد دیگر به عقب باز نمی‌گردد. انتظار ما این است که سال آینده باز هم اعتبارات بیشتر و تخصیص های مناسب برای ارتقای سطح سلامت مردم و کاهش مشکلات نظام سلامت مصوب شود و به موقع تخصیص یابد.
انتهاي خبر/
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.