جمعه، 10 فروردین 1403

بازگشت احترام و اعتبار مطالبه عمده پزشکان از سازمان نظام پزشکی است

بازگشت احترام و اعتبار مطالبه عمده پزشکان  از سازمان نظام پزشکی است
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت : احترام، اعتبار و نوشتن لوایحی که شأن و منزلت واقعی پزشکی را به این قشر فرهیخته بازگرداند مطالبه عمده قشر پزشک از سازمان نظام پزشکی است.

دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی باید  مطالبات پزشكان را برآورده کرده  وهم مردم را راضي نگه دارد ، بیان کرد : متاسفانه قوانین فعلي حاکم كافي نبوده و پزشكان براي يك شكايت كه گاهي بي مورد است بايد به چند دادگاه برای طی جلسات کارشناسی تعیین شده رفته و در نهایت هیچ نوع کمک رفاهی نیز دریافت نمی کند.

وی بسیاری از مشکلات رفاهی و کاری پزشکان را ناشی از قوانین ناقص دانست و افزود : نقاط مثبتی در قوانین مشاهده نمی شود و همین قوانین دست و پا گیر سبب خدشه دار شدن وجهه ی نامزدها می شود و بعد از چهارسال کار و تلاش با نارضایتی همکاران خود از نحوه عملکرد آنها سازمان نظام پزشکی را ترک می کنند.

وی در بیان خواسته اصلی جامعه پزشکی از خانه صنفی خود یعنی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد :  احترام و اعتبار و نوشتن لوایحی که شأن و منزلت واقعی پزشکی را به این قشر فرهیخته بازگرداند مطالبه عمده قشر پزشک از سازمان نظام پزشکی است .

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد : وقتي قوانين درست باشد مردم هم راضي خواهند شد و نامزدها نباید دست به تخریب یکدیگر زده و صرفا اعتراض به مسائل داشته باشند که این امر سبب ایجاد فضایی ناسالم و  سوء استفاده از افشاگری ها در جهت تخریب جامعه پزشکی خواهد شد..

به گفته خسرونیا سازمان نظام پزشكي بزرگترين خانه صنفي گروه پزشگي وهمكاران ديگر است بنابراين قوانين حاكم بر اين سازمان بايد كامل وبدون نقص بوده و  نامزدهای انتخابات پیش رو نیز از اهداف خود صحبت کرده و وبرنامه های مد نظر را جهت اصلاح قوانین وبهبود وضعیت پزشکان و بیماران ارائه دهند.

وی با اشاره به این که باید استقلال نظام پزشکی حفظ شود ، یاد آور شد : جامعه پزشكي مايل است نظام پزشكي  صنفي بماند و در چارچوب قوانین و برطرف نمودن ناقط ضعف موجود گام های اساسی بردارد .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.