پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پزشکان بخش دولتی ۸ ماه کارانه طلب دارند

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: از نظر اعتباری سازمان های بیمه گر و وزارت رفاه نمی توانند طرح تحول سلامت را همراهی کنند و حدود ۸ ماه است کارانه پزشکان بخش دولتی پرداخت نشده است.
دکتر محمد صاحب الزمانی با اشاره به اینکه در رابطه با طرح تحول سلامت که منجر به رضایت قشر عظیمی از جامعه شده است، اظهار داشت: اگر قرار است این طرح پایدار مانده و به مردم خدمت کند باید مطالعه کافی بر روی تمام اجزای آن انجام شود.

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به ابزار طرح تحول سلامت، افزود: متاسفانه اعتبارات لازم برای پایداری این طرح نه تنها در نظر گرفته نشده بلکه سازمان های بیمه گر نیز پیش بینی لازم را با توجه به افزایش تعرفه ها نداشته و بودجه مناسبی برای طرح تحول سلامت ندارند.

صاحب الزمانی با اشاره به اینکه این ادعا قابل مطالعه است و آیا واقعا سازمان های بیمه گر پول ندارند، ادامه داد: اخیرا رئیس جمهوری دستور داده تا سازمان تامین اجتماعی سهم نه بیست و هفتم حق بیمه را در صندوق جداگانه ای واریز کرده و برای درمان هزینه کند و باید دید با گذشت چند ماه مشکل سازمان تامین اجتماعی مرتفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این نه بیست و هفتمی که سازمان تامین اجتماعی از کارگران و عوامل تحت پوشش خود که بیش از ۳۰ میلیون نفر هستند، کم می کند و صرفا برای درمان عناصر تحت پوشش خود قرار می دهد مشکلات اعتباری این سازمان را حل خواهد کرد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی همچنین به سازمان بیمه سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: مسئولین این سازمان در نظر دارند تحت عنوان بیمه همگانی همه افراد را تحت پوشش قرار دهند که این امر بدون هماهنگی و کارشناسی به ویژه از نظر اعتباری این سازمان را هم دچار مشکل خواهد کرد زیرا برخی از افراد دو دفترجه دارند و این سازمان نمی تواند بودجه آنها را تامین کند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.