پنجشنبه، 9 فروردین 1403

آيين رونمایی از کتاب جامع اورولوژی ایران در بيمارستان لبافی نژادبرگزار شد

آيين رونمایی از کتاب جامع اورولوژی ایران در بيمارستان لبافی نژادبرگزار شد
آیین رونمایی از کتاب جامع اورولوژی ایران با حضور دکتر زالی رییس كل سازمان نظام پزشکی، دکتر ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت ،دکتر پیوندی رئیس هيات مديره نظام پزشكي تهران بزرگ و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ،دكتر احمد مسجد جامعي رییس شورای شهر تهران و جمعی از مسوولان و تهیه کنندگان این کتاب در بیمارستان شهید لبافی نژاد برگزار شد

در ابتدای این مراسم پروفسور علیرضا یلدا ستاد پیشکسوت پزشکی با اشاره به ارزش‌ این کتاب که حاصل کار 116 پزشک و متخصص است ، نوشتن و مستندسازی را یکی از کارهای مهم و دشوار دانست .

وی با اشاره به مسایل مالی بعنوان یکی از مشکلات نوشتن افزود:  با توجه به وضعیت بازار نشر و تیراژ پایین کتاب ها، معمولا نویسندگان بعد از انتشار یک کتاب از نگارش کتب دیگر صرف نظر می کنند که این موضوع باعث تاسف است زیرا دیگر مجالی برای انتقال دانش و تجربیات افراد از طریق انتشار کتاب وجود نخواهد داشت.

در ادامه مراسم دكتر احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران با اشاره به تاریخجه نشر کتب پزشکی در ایران گفت: انتشار نخستین کتاب پزشکی تالیفی در ایران به سال 1854میلادی و 1270 هجری شمسی برمی گردد .

وی افزود: در نخستین کتاب پزشکی ایران که به حوزه  چشم پزشکی مربوط بوده است پزشکان طب کهن، پزشکان خارجی و پزشکان ایرانی فارغ التحصیل از دانشگاه های خارجی همکاری داشتند و در نهایت این کتاب در مطبعه  دارالفنون به انتشار رسید و امروز با همکاری پزشکان و متخصصان کشور این تجربه توسط نشر تیمورزاده دوباره تکرار شده است.

در ادامه مراسم دکتر علی اصغر پیوندی رئیس هيات مديره نظام پزشكي تهران گفت از این که تالیف کتاب مرجع اورولوژی ایران در قطب اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی میسر شده است ابراز خوشحالی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر سعید مالک ملقب به لقمان الملک پدر علم اورولوژی در ایران اظهار داشت: این کتاب از چند منظر دارای ارزش و مهم است؛ اول اینکه براساس مستندات و مدارک بیماران ایرانی نوشته شده و به عبارتی مستندی از اورولوژی بومی ایرانی  است.

وی افزود: ثانیا این کتاب ارزشمند بعنوان مرجع درسی برای دانشجویان  و دستیاران ارولوژی قرار گرفته است و دیگر این که  تالیف کتاب مذکور توسط اساتید پیشکسوت و فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دیگر دانشگاهها صورت پذیرفته است که شایسته تقدیر می باشد.

درادامه مراسم دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور  انتشار این کتاب را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: این مراسم رونمایی پیام های متعددی از این حرکت ارزشمند علمی را صادر می کند و این کتاب می تواند یک نماد ملی باشد.

وی نشر تیمورزاده را خط شکن نشر پزشکی در کشور برشمرد و با اشاره به جایگاه علمی و تخصصی قطب اورولوژی ایران گفت: مرکزی همچون قطب ارولوژی ایران، باید علاوه بر فعالیت های معمول، به ترویج علم و دانش نیز بپردازد و خوشبختانه انتشار این کتاب نیز در این راستا محقق شده است.

دکتر زالی در وصف ویژگی های این کتاب خاطرنشان کرد: مطالب این کتاب مبتنی بر مراجع علمی است و از آنجایی که علوم پزشکی در زمان ما به سرعت در حال تغییر و تحول است، این کتاب نیز طراوت و تازگی زیادی دارد و شامل اطلاعات به روز اورولوژی می باشد. همچنین بسیاری از مطالب منتشر شده در این کتاب، قبلا در نشریات معتبر پزشکی جهان منتشر شده که این مساله مبین اعتبار این کتاب است.

در بخش پایانی این مراسم  دكترفرهاد تیمورزاده مدیر انتشارات تیمورزاده به کمک مستندی تصویری مراحل تولید و چاپ کتاب مرجع اورولوژی ایران را برای حضار تشریح کرد. همچنین در بخش دیگری از این مراسم، نحوه کارکرد نرم افزار جانبی این کتاب که در واقع یک اپلیکیشن شبیه ساز است برای حاضران توضیح داده شد.

لازم به ذکر است ویراست دوم دوره دو‌جلدی «کتاب جامع اورولوژی ایران» به قلم دکتر ناصر سیم‌فروش، دکتر اکبر نورعلیزاده و دکتر محمدحسین سلطانی، در یک هزار و 600 صفحه توسط نشر تیمورزاده منتشر شده است . این کتاب مباحثی همچون اروگرافی، سیستویوروگرافی، پزشکی هسته‌ای، عفونت‌های غیر‌اختصاصی ادراری و بیماری‌های مقاربتی را در بر دارد.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.