پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جامعه پزشکی در فاجعه سیل گلستان افتخارآفرینی کردند

جامعه پزشکی در فاجعه سیل گلستان افتخارآفرینی کردند
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان گلستان با اشاره به این که جامعه پزشکی در بخش دولتی و خصوصی از روز اول فاجعه سیل گلستان بصورت فعال در خدمت مردم سیل زده بوده اند گفت: حس انسان دوستانه و مدیریت و همکاری جامعه پزشکی در این ایام صحنه هایی را خلق کرد که باعث افتخار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمد مهدی مطهری رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان گلستان در رابطه با خدمات جامعه پزشکی بخش خصوصی در سیل گلستان بیان کرد: از روز جمعه یکم فروردین با سازمان دهی بسیار خوب انجمن پزشکان عمومی، همکاری جامعه متخصصین و نظارت سازمان نظام پزشکی با حضور در کمپ های استقرار سیل زدگان بصورت داوطلبانه بخصوص در روزهای اول سیل که مصادف با تعطیلات نوروزی بود و همکاران بخش دولتی عمدتا در تعطیلات بودند ، به ارائه خدمات درمانی مشغول شدند.

وی افزود: ویزیت های داوطلبانه با همکاری و هماهنگی با انجمن داروسازان استان گلستان ، معاونت غذا و دارو و به تدریج با فعال تر شدن بخش دولتی با همکاری کامل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی این روند در طول 20 روز گذشته نیز ادامه داشته است.

وی ادامه داد: میزان مشارکت همکاران پزشک عمومی و متخصص اعم از پزشکان و دندانپزشکان بخش خصوصی و نیز همکاران بخش دولتی که دارای مطب هستند، بیش از 130 نفر بوده که عمدتا در قالب پزشکان عمومی متخصص داخلی عفونی اطفال زنان پوست روانپزشکی و جراحی بوده اند.

دکتر مطهری با اشاره به اینکه با شروع ایام اداری و برگشت همکاران بخش دولتی و پزشک خانواده به کار، تعداد پزشکان معرفی شده از بخش خصوصی به دولتی کمتر شد، تصریح کرد: تمرکز ستاد تیم بحران نظام پزشکی بیشتر بر خرید مایحتاج پس از نیاز سنجی مناطق سیل زده و نظارت بر ارسال و توزیع مناسب آن قرار گرفت.

به گفته وی وجود حس انسان دوستانه ، همکاری و مدیریت همکاران جامعه پزشکی در این ایام صحنه هایی را خلق کرد که باعث افتخار بوده و پاسخی بر بی مهری ها نسبت به جامعه پزشکی می تواند باشد.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان گلستان به اطلاعیه دادستانی کل کشور مبنی بر مسدود سازی حسابهای غیر از هلال احمر و کمیته امداد اشاره کرد و گفت:طی رایزنی های صورت گرفته با معاون محترم دادستانی استان، هماهنگی های لازم و قول عدم مسدود سازی حساب اعلام شده گرفته شد که با توجه به ایام تعطیل در زمان حادثه، نامه نگاری های مربوطه نیز بعد از تعطیلات با دادستانی بعمل آمد.

وی خاطرنشان کرد : آمار کمپ های گرگان حدود 5000 نفر تا روز 12 فروردین و 800 نفر تا 19 فروردین بوده که در مجموع کل جمعیت سیل زدگان در 22 کمپ گرگان ، 16 کمپ آق قلا ،5 کمپ گمیشان و 7 کمپ بندر ترکمن اسکان داده شده اند.

وی یاد آور شد: مستندات شامل تصاویر خدمات، رسید های وجوه واریزی، خریدها و دریافت محصولات از سوی آسیب دیدگان در کانال آرشیو مستندات ستاد بحران بخش خصوصی جامعه پزشکی به آدرس @golestan_seil98 قابل دسترسی است.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.