پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بزرگداشت روز جهانی بیهوشی در سازمان نظام پزشکی برگزار شد

بزرگداشت روز جهانی بیهوشی در سازمان نظام پزشکی برگزار شد
مراسم روز جهانی بیهوشی با حضور مسئولان ارشد سازمان نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاون درمان وزارت بهداشت و جمعی از متخصصین بیهوشی در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد. ​

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی ، علیرضا سلیمی، معاون آموزشی و پژوهشی و ئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از مسئولان سازمان نظام پزشکی برای برگزاری این مراسم گفت : علم بیهوشی برخلاف جراحی، علم جوانی است که کمتر از ۲۰۰ سال از عمر آن در جهان می گذرد و در ایران نیز کمتر از این مدت پا به عرصه گذاشته است.

 

وی با اعلام اینکه مجموعه متخصصین بیهوشی همواره تلاش کرده اند جایگاه کشورمان را به جایگاه جهانی در حوزه بیهوشی نزدیک کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار متخصص بیهوشی در کشور مشغول به خدمت هستند و در دوران جنگ تحمیلی نیز بزرگترین خدمت را این جامعه به رزمندگان ارائه دادند و نقش کلیدی در این دوران داشتند.

 

وی با اشاره به این که تاکنون هیچ ارگان و سازمانی روز جهانی بیهوشی را در تقویم کاری خود نگنجانده بود،افزود : برای اولین بار است که این مراسم در کشور برگزار می شود و اولین گروهی که در دور کاری جدید سازمان نظام پزشکی با ریاست کل سازمان جلسه تشکیل داد جامعه بیهوشی بود که خارج از نوبت رسیدگی به تعرفه گروه بیهوشی و رادیولوژی در اولویت کاری قرار گرفت.

 

سلیمی تصریح کرد : در این دوره کاری سازمان نظام پزشکی بیش از سایر ادوار به متخصصان بیهوشی توجه نشان داده شده است و از 6 ماه پیش نیز رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مباحث جامعه بیهوشی را تنگاتنگ دنبال نموده و تاکنون بیش از ۱۰ بار دیدار و جلسه با دکتر نوبخت داشته ایم که در آنها، تعرفه بیهوشی در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

 

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه در ادامه خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت که در این مراسم حضور داشت خاطرنشان کرد  : جامعه بیهوشی در حال پیشرفت است و متخصصان بیهوشی نیز مطمئن هستند که مسائل بوجود آمده ، گذرا بوده و آینده ای طولانی در کنار هم خواهیم بود تا بتوانیم نظام سلامت را متحول کنیم.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.