پنجشنبه، 9 فروردین 1403

معاون برنامه ریزی و نظارت نظام پزشکی تاکید کرد: ضرورت وضع قوانین مبتنی بر واقعیات، اصول و عدالت جامعه در مجلس آتی

معاون برنامه ریزی و نظارت نظام پزشکی با تاکید بر اینکه انتظارما از مجلس شورای اسلامی آتی، وضع قوانین برای رفاه حال مردم و خدمت به ایران اسلامی است، گفت: نمایندگان مجلس باید دغدغه های مردم، معیشت مردم، رفع مشکلات مردم را مدنظر داشته و برای آن ها قوانینی را مبتنی بر واقعیات، اصول و عدالت جامعه بر اساس تمدن ملت عزیز طراحی کنند.

محمد جهانگیری معاون برنامه ریزی و نظارت نظام پزشکی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی، یکی از نیازهای اصلی مردم را سلامت دانست و خاطرنشان کرد: این مهم به دو صورت رفع می شود، ابتدا باید توان مردم در خصوص دسترسی به خدمات سنجیده و دسترسی عادلانه برای آن ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه دسترسی عادلانه نیاز به سرمایه گذاری دارد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان سرمایه گذاری در حوزه سلامت، نیروی انسانی متبحر، متعهد، با اخلاق و دارای صلابت است که این نیروی انسانی شامل جامعه پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و تمام گروه های دخیل در امر پزشکی و سلامت است.

دبیر ستاد نظارت بر اجرای تعرفه های پزشکی ادامه داد: باید با اهتمام ویژه برای داشتن جامعه پزشکی شاداب، احقاق حقوق و تربیت آن ها و ایجاد زیرساخت های علمی و افزایش توانمندی آن ها تلاش کنیم.

وی مسئله دوم را تامین منابع مالی پایدار برای حمایت از مردم عنوان کرد و افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم نباید دغدغه ای جز بیمار داری داشته باشند اما در حال حاضر عدم تامین منابع، عدم آگاهی و عدم پشتیبانی جزو دغدغه های اصلی است که اگر نتوانیم در تمام این عرصه ها با کمیسیون های مختلف مشارکت و همراهی داشته باشیم، نمی توانیم قوانینی را نیز در این خصوص وضع کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور، انتظارات از کمیسیون بهداشت را همکاری با تمام کمیسیون ها از جمله کمیسیون های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی دانست و تصریح کرد: برای نیل به این مهم باید تبادل اطلاعات و هماهنگی لازم را با گذاشتن زمان مکفی برای بررسی مشکلات مردم و جامعه پزشکی را داشته و به رفع آنها اندیشید.

 

* نمایندگان مجلس باید زمان مکفی را برای احقاق حقوق مردم داشته باشند

وی  با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در راستای قانون گذاری و احقاق حقوق مردم، زمان مکفی برای حضور در صحن علنی، کمیسیون های تخصصی و جلسات کارشناسی مجلس را داشته باشند، ابراز داشت: همچنین باید با نهادهایی که می توانند منابع لازم را در اختیارشان قرار دهند، ارتباط داشته و با خرد جمعی، به صورت سیستماتیک فعال باشند.

به گفته جهانگیری، انتظار دیگر از نمایندگان آتی، صداقت، دفاع از صداقت و حمایت از صادقین است تا بتوانند مشکلات را بیان کرده و با قبول اینکه کاستی هایی وجود دارد، به رفع آن ها بیندیشند.

وی با اشاره به اینکه در مدت چهار سال نمی توان همه مشکلات موجود در حوزه سلامت را رفع کرد، افزود: اولویت بندی موضوعات، بسیار مهم است و باید براساس نیازهای اصلی مردم، قوانین تدوین و مشکلات مورد حل و فصل قرار گیرد.

 

*ضرورت همکاری نمایندگان برای رفع نیازهای مردم به دست توانمند جامعه پزشکی

معاون برنامه ریزی و نظارت نظام پزشکی اضافه کرد: کرامت انسانی در جامعه باید حفظ شود، همیت و استقلال جامعه باید مورد توجه قرار گرفته و اقتدار ملی باید وجود داشته باشد تا همه در گروی توسعه مناسب و متوازن در کشور، با جامعه ای سالم از لحاظ اخلاقی، روانی و جسمی روبرو شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری تمام نمایندگان مجلس در جهت رفع نیازهای مردم به دست توانمند جامعه پزشکی، خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه پزشکی توانمند نیاز به قوانین قوی و سرمایه گذاری برای جلوگیری از فرار مغزها، ایجاد  دلگرمی و عدالت در جامعه پزشکی، پیگیری کار و امور جامعه به نفع مردم و اعتماد به نیروی انسانی جوان داریم.

انتهای پیام/ع

(استفاه از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.