پنجشنبه، 30 فروردین 1403

سختی کار پزشکان عمومی در اورژانس/ تبعیض در پرداخت ها

سختی کار پزشکان عمومی در اورژانس/ تبعیض در پرداخت ها
بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با ا شاره به این که پزشکان عمومی در نظام سلامت مورد غفلت واقع شده اند ، گفت : پزشکان عمومی شاغل در اورژانس با تمام توان ولی با دشواری کار می کنند و میزان دریافتی آنها با صعوبت کاریشان تناسبی ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علی چنگیزی بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نشست شورای هماهنگی استان آذربایجان غربی با اشاره به این که احتضار پزشکان عمومی زیبنده نیست اذعان داشت : این امر یک واقعیت است و نمی توان از آن فرار کرد و اگر اینگونه نبود به سراغ پوست و طب کار و امثال اینها نمی رفتند .

وی با اشاره به این که پزشکان عمومی اورژانس ها را هم واگذار می کنند افزود : در پنج سال آینده هیچ پزشک عمومی در اورژانس نخواهد بود و این در حالی است که با استثمار در اورژانس های هر دو بخش دولتی و خصوصی به ارائه خدمات مشغولند.

وی با گلایه از این که دولت در مصوبه قانون ارتقاء بهره وری پزشکان را حذف نمود تصریح کرد : انجام این کار ظلم به پزشکان عمومی بود و وجود درمانگاههایی که با  سه هزارتومان مریض ویزیت می کنند ، رسما موجب تعطیلی مطب ها شده است .

وی به نظام ارجاع و پزشک خانواده اشاره کرد و اذعان داشت :  زمانی می توان مدافع وجود درمانگاههایی بود که با سه هزار تومان مریض ویزیت می شود که سیستم ارجاع پیاده سازی شده و منشاء آن هم پزشک عمومی باشد .

چنگیزی با تاکید بر این که وظیفه انجام درمان نباید منجر به نابودی پزشکان عمومی و مطب ها شود تصریح کرد :  پزشکان عمومی شاغل در اورژانس در یک شیفت شش ساعته نود مریض را ویزیت می کنند و سلامت روان و جسم آن ها تحلیل می رود.

وی با بیان این که پزشکان عمومی در اورژانس های بخش دولتی و خصوصی  با سختی و ایثار کار می کنند ابراز داشت :  جای سوال است که چرا در پرداخت پلکانی  برای یک متخصص ده میلیون تومان اما برای پزشک عمومی پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده در حالی که پزشک عمومی در اورژانس موظف است تمامی بیماران را ویزیت کند.

بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با گلایه از این که نگاهها در نظام سلامت برخلاف منافع پزشک عمومی است اظهار داشت : از پزشکان عمومی غفلت شده است و از سیاستگذاران دولتی و شورای عالی نظام پزشکی انتظار داریم که حداقل هایی را برای پزشکان عمومی در نظر بگیرند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.