جمعه، 10 فروردین 1403

شرایط ویژه دریافت دارو بدون نسخه

شرایط ویژه دریافت دارو بدون نسخه
بیماران مزمن و صعب العلاج که عدم دسترسی آنها به داروسلامتشان را به مخاطره می اندازد می توانند با استناد به نسخ قبلی خود وتایید دکتر داروساز نسبت به دریافت داروی مورد نظر خود از داروخانه اقدام کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمد رضا دری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه ارائه داروی نسخه ای ،بدون نسخه به بیماران تخلف است ؛گفت:این قانون سالیان متمادی در حوزه دارویی وجود داشته است اما داروساز در شرایط خاص می تواند بدون نسخه دارو را در اختیار بیمار قرار دهد.

وی افزود:ارائه دارو بدون نسخه برای بیماران صعب العلاج و مزمن تنها با سنجش شرایط عمومی بیمارو همچنین اعتماد دو طرفه ممکن می شود.

 

این دکترای داروسازی با اشاره به اینکه اگر داروساز به زمینه بیماری مراجعه کنندگان آشنایی داشته باشد راحت تر می تواند به ارائه خدمات دارویی بپردازد ،ادامه داد: داروساز در موارد خاص که بیمار دسترسی به نسخه خود ندارد و سلامتش در شرف تهدید است می تواند فقط برای مدت 48 ساعت داروی مورد نیاز را دراختیاراو قرار دهد .

به گفته وی اگر مسئول فنی داروخانه ای بدون نسخه دارو را در اختیار بیماران قرار دهد خلاف ضوابط و مقررات عمل کرده است که باید در چارچوب قوانین با او برخورد شود.

 

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.