جمعه، 10 فروردین 1403

توریسم سلامت وجه مهمی از ترویج دیپلماسی عمومی است

توریسم سلامت وجه مهمی از ترویج دیپلماسی عمومی است
رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که مسائل سیاسی در حوزه سلامت کمرنگ است ؛ گفت : یکی از مزیت های هر کشور در توسعه روابط فراملی توریسم سلامت است که فرصت استثنایی را در عرصه دیپلماسی ایجاد می کند .

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی ، دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری دومین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی با اشاره به این که ایران کریدور خوبی برای جذب گردشگر سلامت است ، بیان داشت : در روابط بین کشورها حوزه سلامت کمترین تاثیر پذیری را از مسائل سیاسی دارد و با توجه به این که ایران در اوج خود اتکایی ملی در حوزه پزشکی قرار دارد می تواند جایگاه ممتازی را در جذب گردشگر سلامت داشته باشد.

وی با بیان این که در ارائه هیچ خدمتی در عرصه سلامت وابستگی نداریم افزود : پزشکان ایرانی از استغناء و استقلال کافی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران برخوردارند و حرفهای جدی درعرصه سلامت برای گفتن دارند

 

وی به ابعاد دانشی ، مولفه های مهارتی و نیروی انسانی حوزه سلامت در کشور اشاره کرد و ادامه داد : برای توسعه خدمات سلامت و ارائه آن به گردشگران نیازمند زیرساختهای مناسب  و پرهیز از نگاه انتزاعی هستیم و یک همگرای سازمانی لازم است تا جایگاه مطلوب را برای جذب گردشگر سلامت در منطقه داشته باشیم .

رییس کل سازمان نظام پزشکی به همگرایی و اشتراک سلایق و علایق کشورهای اسلامی برای دریافت خدمات سلامت  اشاره کرد و گفت : رعایت مسائل شرعی و  بحث محارم یکی از نقاط استراتژیک مهم و از اشتراکات فرهنگی و دینی در بین کشورهای اسلامی محسوب می شود که رعایت آن در نظام سلامت ایران نمود بارزی دارد .

زالی تصریح کرد : از نظر پروفایل مسائل سلامت با کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس تفاوت چشم گیری نداریم و باید شرایط و زیرساختهای لازم را برای شرایط بحرانی و مواجهه با بیماری های نوپدید و بازپدید در منطقه نیز آماده کنیم .

 وی اظهار داشت : وجه اقتصادی جذب گردشگر سلامت بسیار مهم بوده  و  ارزش افزوده منطقی برای کشورهای میزبان دارد و بازدهی آن تضمین شده است  به طوری که ارزش ا فزوده یک گردشگر سلامت سه برابر یک گردشگر عادی است و ایجاد شرکت های بیمه ای گردشگر اسلامی و صندوق های حمایتی نیز می تواند به ابعاد اقتصادی این مساله  کمک کند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.