شنبه، 1 اردیبهشت 1403

فشار خون، شایع ترین بیماری زمینه ای افراد فوت شده بر اثر کرونا در استان تهران

فشار خون، شایع ترین بیماری زمینه ای افراد فوت شده بر اثر کرونا در استان تهران
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، تصریح کرد: فشار خون، دیابت، وزن بالا، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های تنفسی، به ترتیب بیماری های زمینه ای شایعی هستند که در موارد فوت شده بر اثر کرونا در استان تهران مشاهده شده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی در گفت و گوی زنده، با اشاره به رشد ۱,۵ درصدی آمار بستری بیماران بر اثر کرونا نسبت به روز گذشته، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۶ بیمار جدید در بخش های عادی و ۶۲ بیمار در بخش های ویژه بیمارستان های استان تهران بستری شدند.
وی از بستری ۶,۴ درصد مراجعین مراکز بهداشتی، در بخش های عادی  ویژه درمانی خبر داد و گفت: این رقم در روز گذشته ۵ درصد بوده است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۷ بیمار از مراکز درمانی استان تهران ترخیص شدند که تفاوت چندانی نسبت به آمار روز گذشته مشاهده نمی شود.
 دکتر زالی تصریح کرد: بالاترین میزان مراجعین در بخش های بستری در رده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال هستند. در همین راستا رده های سنی ۴۰ تا ۵۰ سالگی و رده سنی۶۰ تا ۷۰ سالگی، رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص می دهند.
 

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید


به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، سهم ناچیزی از تعداد موارد بستری در مراکز درمانی به رده سنی زیر ۲۰ سال و بالای ۸۰ سال تعلق دارد.
 
وی در خصوص نتایج ارزیابی موارد فوتی در سنین بالا در ۲ ماه اخیر، اظهار کرد: بالغ بر ۹۰ درصد موارد دارای یک یا چند بیماری زمینه ای بوده اند. فشار خون، دیابت، وزن بالا، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های تنفسی، به ترتیب بیماری های زمینه ای شایعی هستند که در این گزارش به آن اشاره شده است.
 بهبودیافتگان برای حضور در محل کار، گواهی پزشک دریافت کنند
 
دکتر زالی در خصوص بازگشت مبتلایان بهبودیافته به محیط کار اظهار کرد: برخی از افراد مبتلا، بیماری خود را کتمان می کنند و در مقابل نیز در برخی ادارات، مسئولان با دیدی افراطی یا تفریطی با این موضوع برخورد می کنند.
 

سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید
وی ادامه داد: افرادی که به صورت سرپایی درمان شدند، بعد از گذشت دو هفته از پایان علائم، و افرادی که در بیمارستان بستری هستند، بعد از گذشت ۷۲ ساعت از پایان دوره مصرف داروی تب بر معمولا در زمینه انتقال سهم کمتری نسبت به سایر افراد هستند.
 
به گفته دکتر زالی، احتمال سرایت بیماری از فردی که از بیمارستان ترخیص شده و دو هفته نیز از بروز علائم بیماری گذشته است، به حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، ضمن بیان اینکه شکل گیری آنتی بادی در عیار لازم زمانبر است، گفت: بهتر است افراد بهبودیافته پیش از حضور در محل کار، به پزشک مراجعه کرده و گواهی دریافت کنند.
 
انتهای پیام/

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.